خبرگزاری کار ایران

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان:

آشفتگی اقتصادی موجب پدیدار شدن دلالی و قاچاق کالا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۲۱۱

مطمئن باشید فتنه گران اقتصادی و دلالان خون آشام منتظر فرصت هستند تا از این طرح نهایت سوء استفاده را ببرند و این هوشیاری و بیداری مسئولین نظام را می‌طلبد تا نقشه شوم آنان را نقش بر آب کند.

ایلنا: نماینده اصفهان در شورای عالی اصفهان با انتقاد از نبود حداقل امکانات درمانی در اکثر روستاهای کشور گفت: روستائیان محروم تنها نمونه‌های آزمایشگاهی پزشکانی هستند که دوره کارورزی خود را سپری می‌کنند چرا که در این روستاها ساده‌ترین وسایل درمانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد صالحی " نماینده مردم اصفهان در شورای عالی در سومین جلسه چهارمین دوره از شورای عالی استانها با بیان اینکه بسیاری از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی همچون سرقت، بی بند و باری، فقر، فساد، ناامنی، آدم ربایی، کودک آزاری، طلاق و ترک تحصیل منشا آن اعتیاد است؛ اظهار کرد: بیکاری و عدم اشتغال جوانان سهم عمده‌ای در گرایش آنان به اعتیاد دارد.

وی با بیان اینکه مسئله ایجاد اشتغال در چند سال اخیر دغدغه مقام معظم رهبری و دولتمردان بوده است؛ تصریح کرد: با وجود تخصیص اعتبارات، شاهد آن هستیم که اشتغال به خوبی ایجاد نشده و آماری به آمارهای اشتغال نیز افزوده نشده است. این اعتبارات به صورت وام اشتغال برای خرید خودرو، مسکن و ازدواج بود اما متاسفانه به دلیل بیکاری؛ بسیاری از وام گیرندگان موفق به پرداخت اقساط این وام‌ها نیستند.

عضو شورای عالی استان در ادامه صحبت‌های خود درباره مهاجرت از اقصی نقاط کشور و هجوم جمعیت به تهران و مراکز استانها گفت: بسیاری از شهرستانهای کشور با رشد منفی جمعیت روبرو هستند و این در حالی است که مراکز استان‌های کشور با رشد سرسام آور جمعیتی مواجه‌اند. این مسئله موجب شده است تا تعادل و تناسب در زیرساختهای اقتصادی کشاورزی، صنعتی و غیره به هم خورد.

وی درباره تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، نیز ادامه داد: ‌ بندهای سند چشم انداز بیست ساله در برخی از مراکز استانها اجرایی اما در بعضی از شهرستانها هیچ موردی از آن اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه تمرکز جمعیتی در حاشیه شهرها راه تنفس را در شهرهای بزرگ مسدود کرده است، تاکید کرد: مردمان محروم روستاها و شهرهای کوچک به خاطر اشتغال رفاه، مسائل بهداشتی درمانی، فوج فوح به مراکز استانها هجوم برده و در بدترین وضعیت در حاشیه شهرها زندگی سختی را می گذرانند.

صالحی با اشاره به مسئله دلالی‏، واسطه گری و قاچاق کالا در استانهای کشور، گفت: همین بس که بدانیم آشفتگی اقتصادی موجب پدیدار شدن حرفه های آلوده ای همچون واسطه گری، دلالی و قاچاق شده است و افرادی با ثروتهای باد آورده همچون شهرام جزایری؛ بابک زنجانی، مه آفرید خسروی و القابی چون سلطان شکر؛ سلطان آلومنیوم و غیره بروز و ظهور می یابد و این پدیده شوم باعثتورم شدید اقتصادی و پرداخت هزینه های سنگین و تضعیف و ورشکسته شدن تولید کنندگان می شود.

وی افزود: مسئله بهداشتی و درمانی اقشار مرحوم جامعه باید مورد توجه قرار گیرد. در اکثر روستاهای کشور نه تنها پزشک عمومی بلکه ساده ترین وسایل درمانی وجود ندارد و اگر پزشکی به روستاها اعزام می‌شود برای گذراندن طرح و دوره کارآموزی و کارورزی است که پس از کسب تجربه و حرفه آموزی به شهرهای بزرگ و مراکز استان منتقل می‌شوند و روستائیان محروم تنها نمونه‌های آزمایشگاهی این پزشکان هستند.

وی با تاکید بر ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط رهبری به سران سه قوه، گفت: مطمئن باشید فتنه گران اقتصادی و دلالان خون آشام منتظر فر صت هستند تا از این طرح نهایت سوء استفاده را ببرند و این هوشیاری و بیداری مسئولین نظام را می طلبد تا نقشه شوم آنان را نقش بر آب کنند.

وی در پایان خطاب به اعضای شورای عالی استانها گفت: باید با تشکیل کمیسیون تحقیق و بررسی مشکلات؛ موارد را طی سند جامعی سالانه به عرض مقام رهبری و دولتمردان برسانیم و راهکار ارائه دهیم؛ نظارت مستمر داشته باشیم و نتیجه را جویاشویم تا قدر و شان ملت ایران بزرگتر و ارج آن هر روز فراتر رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز