خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اصل نود:

برخی از قوانین وقف قدیمی است / لزوم اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای ترویج وقف

کد خبر : ۱۵۳۴۲۴

با توجه به قدیمی بودن برخی قوانین در زمینه وقف، شاهد برخی محدودیت‌ها هستیم اما می‌توان گفت که مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا این مهم را برطرف و بروزرسانی کند.

ایلنا: رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس با بیان اینکه با توجه به قدیمی بودن برخی قوانین در زمینه وقف، شاهد محدودیت‌هایی برای واقفان هستیم، گفت: لازم است سیاست‌های تشویقی برای ترویج سنت حسنه وقف در بین مردم و واقفان اتخاذ شود.

به گزارش ایلنا، " محمدعلی‌پور مختار "، رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه گفت: یکی از مسائل مورد توجه مکتب اسلام برای گسترش عدالت اجتماعی، وقف است.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس ادامه داد: سنت حسنه وقف یکی از حسنات موکد و از باقیات الصالحات است که مورد تاکید آیین اسلام است.

وی با بیان اینکه وقف در واقع بستری است، جهت خدمت به جامعه، فرهنگ، دین و نیازمندان، تصریح کرد: فرهنگ وقف در جامعه امروزی، باید نمو و گسترش پیدا کند، زیرا حجم رویکرد به وقف از سوی مردم، نسبت به پاره‌ای از مقاطع تاریخ کمتر است و ما باید با تبلیغ در این مورد، مسائل وقف را احیا کنیم.

رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه باید با استفاده از سیاست‌های تشویقی، ترویج این امر را در بین مردم و واقفان گسترش دهند.

پورمختار بیان داشت: تمام دستگاه‌های تبلیغی و اجرایی کشور موظف‌اند در جهت اعتلای فرهنگ وقف در جامعه، با همدیگر همکاری کرده و زمینه‌های شکوفایی آن را فراهم آورند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند با اطلاع رسانی دقیق از آثار مثبت وقف و یا از طریق مبلغان دینی، جایگاه و اهمیت وقف را در جامعه مشخص کند تا زمینه گرایش مردم به وقف فراهم آید.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به قدیمی بودن برخی قوانین در زمینه وقف، شاهد برخی محدودیت‌ها هستیم اما می‌توان گفت که مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارد تا این مهم را برطرف و بروزرسانی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز