خبرگزاری کار ایران

احمد حکیمی پور به ایلنا خبر داد؛

تذکرات شورای شهر برای ممانعت از ساخت و ساز در سرای دلگشا

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۷۵۱

باید مانع از تعدی و تجاورز مال اندورزان به این بخش از ثروت ملی شهر تهران شویم / قیمت زمین در شهر تهران بسیار بالاست و اقتصاد مسکن سود بالایی دارد / اگر ساخت و ساز در سرای دلگشا غیرقانونی باشد قطعا مانع از ساخت آن خواهیم شد.

ایلنا: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، گفت: شورا تذکرات لازم را برای ممانعت از ساخت و ساز در سرای دلگشا داده است و با حساسیت بسیار این موضوع در حال پیگیری است منتظر هستیم تا پاسخ دستگاه های ذی ربط را درباره چرایی ساخت و ساز در این سرا دریافت کنیم.

" احمد حکیمی پور " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه باید تمامی دستگاه های ذی ربط برای حفظ هویت و تاریخ شهر تهران با همدیگر همکاری داشته باشند، اظهار کرد: تهران به عنوان مرکز کشور دارای تاریخ و میراثبسیاری است و باید نسبت به حفظ آن تلاش کنیم همچنین نسبت به احیا و ترمیم آثار تاریخی شهر تمهیدات لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته میراثفرهنگی و گردشگری در دور چهارم شورای شهر تهران، ادامه داد: البته شهرداری تهران تلاش بسیاری برای حفظ آثار تاریخی شهر کرده است. اعضای شورای شهر نیز با مصوبات مختلف به دنبال حفظ آثار تاریخی شهر هستند و سعی داریم با تعامل سازنده با سایر دستگاه های متولی مانع از نابودی میراثتاریخی شهر تهران شویم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه مانع از تعدی و تجاورز مال اندورزان به این بخش از ثروت ملی شهر تهران خواهیم شد، تصریح کرد: متاسفانه شهر تهران به شهر بی دفاعی تبدیل شده است که نسبت به فضای سبز، پارکها، میراثفرهنگی و بناهای هویت تاریخی به آن حمله شده است.

حکیمی پور با اشاره به اینکه قیمت زمین در شهر تهران بسیار بالاست و تجارت مسکن سود بالایی دارد، اعلام کرد: از این رو افرادی زیادی طمع می کنند تا به اهداف مادی خود دست یابند ما نیز به عنوان نماینده مردم در شورا باید مراقب باشیم تا مانع از این کار شویم.

وی درباره وضعیت نهایی سرای دلگشا نیز پاسخ داد: شورا تذکرات لازم را برای ممانعت از ساخت و ساز در این سرا داده است و با حساسیت بسیار این موضوع در حال پیگیری است. منتظر هستیم تا پاسخ دستگاه هایی ذی ربط را درباره چرایی ساخت و ساز در این سرا دریافت کنیم.

این عضو شورای شهر تهران همچنین اعلام کرد: اگر ساخت و ساز در سرای دلگشا غیرقانونی باشد قطعا مانع از ساخت آن خواهیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز