خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۶۵ درصدی متروی تهران پرند و فرودگاه امام خمینی(ره)

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۷۱۰

پروژه متروی تهران - پرند و فرودگاه امام، پروژه‌ای ۵۲ کیلومتری است که در صورت تامین اعتبار طی یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ایلنا: مجری خط متروی تهران - پرند از پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه احداثمتروی پرند و ادامه خط یک تا فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش ایلنا، " عباس گرامی " با بیان اینکه کار ساخت متروی تهران - پرند در دو بخش ساختمانی و تجهیزات در دست اقدام است، گفت: تاکنون ۶۵ درصد عملیات ساختمانی در این پروژه پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه متروی تهران - پرند، پروژه‌ای دولتی است که تمامی هزینه کرد آن بر عهده دولت بوده و شهرداری تهران تنها مجری اجرا و ساخت آن است، گفت: در اولین برآورد‌ها ۵۲۰ میلیارد تومان برای ساخت این خط اختصاص یافت که تاکنون تنها ۲۵درصد از این بودجه محقق شده است این در حالیست که با توجه به افزایش قیمت‌ها در سال گذشته براورد هزینه برای این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون تنها ۲۵ درصد از بودجه اولیه این پروژه از سوی دولت پرداخت شده است، اظهارکرد: قرار بود طی ۱۶ماه از آغاز پروژه این خط به بهره برداری برسد که با توجه به اینکه طی سال‌های گذشته دولت هزینه این پروژه را تامین نکرده، اکنون عملیات ساخت به کندی در حال انجام است.

مجری خط متروی تهران - پرند با اشاره به اینکه در سال دوم پول‌های جزئی برای این پروژه از سوی دولت دریافت کردیم، گفت: اکنون عملیات احداثاین خط به کندی در حال انجام است. این در حالیست که چنانچه منابع مالی از سوی دولت تامین شود، طی ۶ ماه عملیات ساختمانی این پروژه به اتمام خواهد رسید و با آغاز نصب تجهیزات در این خط، متروی پرند و فرودگاه امام خمینی در یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

گرامی ادامه داد: اکنون ۲۲ ماه از آغاز پروژه متروی پرند و فرودگاه امام خمینی(ره) گذشته این در حالیست که با توجه به عدم تامین منابع از سوی دولت ۶ ماه از برنامه عقب افتاده‌ایم.

وی به مکاتبات بسیارمسئولان شهری و مترو با رئیس جمهور و نهاد‌های زیر مجموعه اشاره کرد و گفت: این مکاتبات هنوز نتیجه‌ای نداشته و همچنان منابع مالی این خط تامین نشده است.

گرامی افزود: در اواخر دوران دولت دهم، محمود احمدی‌نژاد در بازدیدی از پروژه، ۲۰۰ میلیارد تومان سهام فولاد خوزستان را به پروژه داد که از طریق سازمان خصوصی سازی این سهام فروخته شود و پول نقد آن هزینه کرد این خط شود این در حالسیت که اکنون به رغم فروخته شدن این سهم هنوز پول آن به مترو داده نشده و چنانچه این رقم تا خرداد ماه سال جاری پرداخت نشود، به خزانه دولت واریز خواهد شد.

مجری این پروژه در پایان خاطرنشان کرد: پروژه متروی تهران - پرند و فرودگاه امام، پروژه‌ای ۵۲ کیلومتری است که در صورت تامین اعتبار طی یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز