خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

۴ سال آینده دوره تحول عمیق تهران است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۸۴۷

باید فاصله میان نظرات مدیران شهر با مطالبات شهروندان به دقت مورد بررسی قرار گرفته و به حداقل ممکن کاهش پیدا کند تا از سرمایه‌های انسانی بهتر استفاده شده و روابط شهروندان با مدیریت شهری از یک طرف و با خودشان از طرف دیگر بهبود یابد.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همان‌طور که طی ۸ سال گذشته به توسعه زیرساخت‌های کالبدی و فرهنگی شهر توجه شد، در ۴ سال آینده نیز تقویت این روند بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: تغییرات تهران طی ۸ سال گذشته نه در تنها در مقیاس‌های محلی، شهری و ملی بلکه در معیارهای فرا ملی و بین‌المللی نیز کاملاً مشهود بوده و کسب عناوین و نشان‌های جهانی در حوزه حمل و نقل عمومی در رقابت با شهرهای صاحب نام جهان، گویای این مطلب است.

وی با تأکید بر توجه به منابع انسانی در حوزه حمل و نقل از جمله رانندگان وسایل نقلیه عمومی، ‌ اعلام کرد: در صورت توجه به نیروهایی که به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارند، می‌توانیم انتظار تحول در مجموعه مدیریت شهری را داشته باشیم و شهر و شهروندان را متحول کنیم.

کسی باور نمی‌کند برخی پروژه‌های شهری دو ساله ساخته شد‌اند

معاون شهردار تهران زحمت‌ها و مجاهدت‌های مجموعه مدیریت شهری در ۸ سال گذشته را مثال زدنی دانست و اظهار کرد: اگر اقداماتی را که طی سال‌های اخیر در شهر انجام شده نادیده بگیریم، بی‌انصافی کرده‌ایم چرا که هر انسان منصفی با هر سلیقه و گرایشی به کارنامه قابل دفاع ۸ ساله مدیریت شهری تهران نمره قبولی می‌دهد.

تشکری هاشمی احداثبرخی پروژه‌های شهری نظیر بزرگراه طبقاتی شهید صدر، تونل نیایش و اتوبان امام علی(ع) در مدت زمان تنها دو سال را از جمله اقدامات مدیریت شهری به عنوان اتفاقاتی بزرگ و باور ناکردنی در شهر بر شمرد و تصریح کرد: علاوه بر حوزه عمرانی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و حمل و نقل و ترافیک نیز کارهای مهمی در شهر رخ داده است.

وی با استناد به باورهای دینی مبتنی بر اینکه دو روز مؤمن نباید مانند هم باشد، اضافه کرد: مسئولیت اداره و مدیریت شهر تهران با ۵ / ۸ میلیون نفر جمعیت ثابت و ۲ میلیون نفر جمعیت شناور کار سخت و سنگینی است و از این رو باید برای کار کردن در این کلان‌شهر با آسیب‌شناسی درست و بررسی دقیق حرکت کنیم.

مردم کلیدی‌ترین سرمایه شهر هستند

معاون شهردار تهران ۴ سال پیش رو را دوره تحول عمیق شهر تهران اعلام و اظهار کرد: به فضل الهی و با کمک مردم در دوره جدید مدیریت شهری خون تازه‌ای در شریان‌های شهر به جریان افتاده و روح جدیدی در پیکره و کالبد شهر دمیده خواهد شد.

تشکری هاشمی این تحول را نیازمند خیزشی بزرگ در سه موضوع شهر، شهروندان و شهرداری دانست و تصریح کرد: در این میان مهم‌ترین عنصری که می‌تواند مایه تحول باشد، منابع انسانی‌ است که به مردم خدمت می‌کند و از آن مهم‌تر خود مردم هستند که به عنوان اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین سرمایه شهر محسوب می‌شوند.

وی تغییرات ناشی از زیرساخت‌های کالبدی و فرهنگی تهران را فرا‌تر از مقیاس‌های محلی‌، شهری و ملی دانست و اضافه کرد:
توسعه امروز تهران از جمله در حوزه حمل و نقل، فرا ملی بوده و حتی با کلان شهرهای صاحب نام دنیا نیز قابل رقابت است.

شهروندان باید از زندگی در شهر لذت ببرند

معاون شهردار تهران بر ارتباط با آحاد مردم در سطوح و لایه‌های مختلف از جمله شورایاران تأکید و اظهار کرد: باید فاصله میان نظرات مدیران شهر با مطالبات شهروندان به دقت مورد بررسی قرار گرفته و به حداقل ممکن کاهش پیدا کند تا از سرمایه‌های انسانی بهتر استفاده شده و روابط شهروندان با مدیریت شهری از یک طرف و با خودشان از طرف دیگر بهبود یابد.

تشکری هاشمی تبدیل تهران به شهری که شهروندان در آن نسبت به گذشته با آداب و اخلاق بهتر و با آرامش و آسایش بیشتر زندگی کنند را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: زندگی مردم باید ارتقاء یابد و شهروندان از زندگی در شهر لذت ببرند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه کار کردن در تهران سخت است اما به فضل الهی و با کمک ارواح طیبه شهدا سعی کرده‌ایم تا با مجاهدت در این شهر خدمت کنیم، خاطرنشان کرد: با کرامت، عدالت و همدلی کار‌ها را انجام می‌دهیم و امیدواریم مدیریت شهری آن‌طور که در خور نام نظام مقدس اسلامی است، بتواند به مردم متدین و مؤمن تهران هر چه بهتر و بیشتر خدمت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز