خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

بیش از سه میلیون جابجایی خودرو در پایتخت مربوط به غیر تهرانی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۰۱۸

«شهر تهران به ۷۰۰ کیلومتر خط مترو نیاز دارد. / اگر تا پایان سال ۹۷ نیز تمام بودجه‌ها را به این موضوع اختصاص دهیم، به ۳۸۰ کیلومتر خط مترو می‌رسیم.»

یک عضو کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر تهران موضوع آلودگی هوا را یکی از مباحثاصلی شهر تهران عنوان کرد و گفت: باید خطوط مترو به دو برابر افزایش یابد و ۱۵۰ کیلومتر خطوط مترو به ۳۰۰ کیلومتر برسد و ۸۰ کیلومتر نیز خطوط مترو برون شهری به بهره‌برداری برسد که منابع آن را دولت تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن سرخو در اولین جلسه شورای شهر در سال جدید که با حضور استاندار تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه شهر تهران به ۷۰۰ کیلومتر خط مترو نیاز دارد، تصریح کرد: اگر تا پایان سال ۹۷ نیز تمام بودجه‌ها را به این موضوع اختصاص دهیم، به ۳۸۰ کیلومتر خط مترو می‌رسیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۲ میلیون جابجایی با وسایل نقلیه موتوری در تهران داریم، گفت: ۱۱ میلیون جابجایی مربوط به وسایل نقلیه است که سه میلیون و ۳۰۰ هزار جابجایی نیز با وسیله نقلیه اشخاصی صورت می‌گیرد که ساکنین شهر تهران نیستند.

سرخو همچنین اعلام کرد: در برنامه پنج ساله شهر تهران پرداخت‌های بلاعوض برای استفاده از موتورسیکلت‌های الکتریکی و تاکسی‌های هیبریدی در دستور کار قرار گرفته است.

انتقاد از تردد اتباع بیگانه غیرقانونی در ایام نوروز

احمد دنیامالی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در جلسه علنی امروز گفت: در ایام نوروز که شهر خلوت شده بود، شاهد تردد بی‌شمار اتباع بیگانه غیرقانونی در سطح شهر بودیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره افزود: ‌ اتباع بیگانه غیرقانونی در شهر تهران بسیار زیادند و این موضوع مشکلاتی را به ویژه در حوزه امنیتی ایجاد کرده است.

دنیامالی که در حضور استاندار تهران سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه انتظار شورا از استاندار به دلیل سوابق وی بسیار زیاد است، اظهار کرد: ‌ شورای شهر در بحثبرنامه پنج ساله در زمینه حمل و نقل، توجه ویژه‌ای داشته است به طوری به دنبال آن است که شبکه را به دو برابر افزایش دهد. استانداری تهران به عنوان مرکز ثقل کمک‌های دولت در این حوزه باید به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه بیشتر ترافیک شهر، ویژه ترافیک عبوری است و باید رینگ سومی برای آن تعریف شود، در مورد بافت‌های فرسوده تهران افزود: ‌اگر مداخلات از طریق ما انجام شود، اثرگذار نخواهد بود و در زمینه منابع هم معتقد نیستیم که باید از اعتبارات دولت استفاده کنیم بلکه تخصیص منابع مالی از طریق بانک‌ها موضوعی است که ما آن را پیشنهاد می‌کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه سخنانش با بیان اینکه کشوری که خود مشکل اشغال دارد چرا باید برای اتباع بیگانه غیرقانونی اشتغال زایی کند، ادامه داد: مساله مهم تامین امنیت شهر تهران است چرا که آمار سرقت‌ها در شهر افزایش یافته و آمار سرقت خودرو بیشتر شده است برای نمونه دو بار خودروی من در مقابل منزلم مورد سرقت قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز