خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

شهرداری تهران در بافت‌های فرسوده هر کاری توانسته، انجام داده است

کد خبر : ۱۵۸۸۷۲

در راستای خرید املاک این پروژه تخلفاتی در سطح مناطق رخ داده است برای نمونه در شهرداری منطقه ۷ پرونده‌ای با این مضمون در دستگاه قضا باز است که بیش از ۷ نفر در آن تخلف کرده‌اند که این افراد از شهرداری برکنار شده‌اند.

ایلنا: ‌ عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: باید بسته‌های تشویقی مناسبی به مردم ارائه شود آن قدر که مردم خود تمایل داشته باشند بافتهای فرسوده خود را نوسازی کنند.

محمد مهدی تندگویان در گفتگو با خبرنگار ایلنا‏، با بیان اینکه عملکرد سازمان نوسازی شفاف است، اطهارکرد: کمیسیون معماری و شهرسازی نسبت به فعالیت‌های این سازمان مطلع و از تمامی طرح‌های موضعی و موضوعی که به تصویب رسیده آگاه است.

وی با اشاره به پروژه نوسازی امام علی(ع)، اظهار کرد: در راستای خرید املاک این پروژه تخلفاتی در سطح مناطق رخ داده است برای نمونه در شهرداری منطقه ۷ پرونده‌ای با این مضمون در دستگاه قضا باز است که بیش از ۷ نفر در آن تخلف کرده‌اند که این افراد از شهرداری برکنار شده‌اند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به اینکه تخلفات در مناطق در بخش نوسازی ربطی به سازمان مربوطه ندارد، اعلام کرد: حراست و بازرسی شهرداری تهران رسیدگی لازم را در این زمینه انجام می‌دهد. برای ما انچه اهمیت دارد این است که عملکرد سازمان نوسازی شفاف باشد.

تندگویان درباره روند نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران نیز با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی این موضوع منوط به سازمان نوسازی شهر تهران نیست و باید توسط دولت تدوین شود، تصریح کرد: به اعتقاد من باید بسته‌های تشویقی مناسبی به مردم ارائه شود آن قدر که مردم خود تمایل داشته باشند بافتهای فرسوده خود را نوسازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در این بخش هر کاری را که توانسته انجام داده است، گفت: انچه که در این میان با آن مواجه هستیم فرهنگ مردم است کسانی که در یک محیط کوچک با چندین خانوار زندگی کرده و به این زندگی خو گرفته‌اند.

تند گویان با اشاره به اینکه اگر تشویق‌ها به گونه‌ای نباشد که مردم خود علاقه‌مند به نوسازی بافتهای فرسوده‌شان نشوند کاری از پیش نمی‌رود، اظهار کرد: آنچه که در این میان بیش از هر زمان مطرح است مقاومت مردم نسبت به نوسازی بافتهای فرسوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز