خبرگزاری کار ایران

روزانه ۲۵۰ تن پسماند در شمال تهران جمع آوری می‌شود

کد خبر : ۱۵۸۹۳۲

روزانه ۲۵۰ تن پسماند در منطقه یک جمع آوری شده که در حدود ۸۵ تن آن را پسماند خشک تشکیل می دهد، به طوری که در سال ۹۲ تناژ پسماند خشک جمع آوری شده نسبت به سال ۹۱ از ۱۵ درصد رشد برخوردار بوده است.

ایلنا: ‌ با فرهنگ سازی طرح تفکیک زباله از مبداء و آموزش های چهره به چهره در محلات، مدارس، مراکز آموزشی، اداری، تجاری و… روزانه بیش از ۲۵۰ تن پسماند در شمال تهران جمع آوری، تفکیک و بازیافت می شود.

به گزارش ایلنا، مهدی جمشیدیان مسئول اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: روزانه ۲۵۰ تن پسماند در منطقه یک جمع آوری شده که در حدود ۸۵ تن آن را پسماند خشک تشکیل می دهد، به طوری که در سال ۹۲ تناژ پسماند خشک جمع آوری شده نسبت به سال ۹۱ از ۱۵ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی افزود: افزایش روز افزون مقادیر زباله های شهری و مشکلات ناشی از دفن یا سوزاندن زباله و روش هایی از این قبیل دنیای امروز را از یک سو به کاهش میزان زباله های تولیدی و از سوی دیگر به صرفه جویی در برداشت از منابع طبیعی سوق می دهد، در منطقه یک نیز ماهانه بیش از۲ هزار و ۵۰۰ تن پسماند خشک جمع آوری، تفکیک و بازیافت می شود که اداره بازیافت منطقه نیز با آموزش و ارتقای فرهنگ بازیافت پسماند خشک از مبدا و متوقف ساختن یاکاهش دادن اثرات سوء زباله ها بر سلامتی انسان زیرساخت های مناسبی را در نظر گرفته است.

جمشیدیان تصریح کرد: در حال حاضر۲۱ غرفه بازیافت و تعداد ۳۰ خودروی مخصوص جمع آوری پسماند در سطح منطقه فعال است و نسبت به جمع آوری پسماندهای خشک اقدام می کنند و۳ غرفه دیگر نیز در محله ها استقرار می یابد تا پسماندهای خشک تولیدی شهروندان به شکل متمرکز جمع آوری و در اختیار پیمانکاران بازیافت قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز