خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران رخ داد:

درگیری لفظی دو عضو شورا درباره بودجه شرکت‌های شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۹۴

«حافظی: ایراداتی به لایحه ارسالی توسط شهرداری تهران در بحثشرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد که باید مرتفع شود. / دبیر: همه این‌ها بهانه است. مگر می‌شود شما اطلاعات بخواهید و به شما ندهند؟»

بررسی لایحه بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری باعثمجادله لفظی دو عضو شورای شهر در جلسه علنی امروز اعضای شورای شهر تهران شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران بررسی بودجه شرکت‌ها و سازمانهای شهرداری تهران مورد بحثقرار گرفت. در ابتدای جلسه امروز علیرضا دبیر خطاب به اعضای شورای شهر از آن‌ها خواست تا هر چه سریع‌تر وضعیت بودجه شرکت‌ها و سازمان‌ها را مشخص کنند. دبیر خطاب به اعضا گفت: یکی از اعتراضات فرمانداری به شورا تاخیر در تصویب بودجه است و بهتر است روسای کمیسیون‌ها «تندتر» این موضوع را بررسی کنند تا منجر به تصویب بودجه شرکت‌ها و سازمانهای شهرداری تهران در سال ۹۳ شود.

رحمت اله حافظی رئیس کمیسون سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به دبیر اظهار کرد: ایراداتی به لایحه ارسالی توسط شهرداری تهران در بحثشرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد که باید مرتفع شود. همچنین اطلاعاتی که دراختیار ما قرار گرفته است کامل نیست برای نمونه ما اطلاعاتی از شرکت شهر یا عمران نداریم.

وی ادامه داد: چگونه وقتی اطلاعاتی نداریم این لایحه را بررسی کنیم؟ البته ناگفته نماند جلساتی در حوزه طرح و برنامه و اداره کل امور مجامع شهرداری داشتیم اما اطلاعاتی که دراختیار ما قرار گرفته است نیاز به تکمیل شدن دارد. برخی از اعضای هیات رئیسه شرکت‌ها مشخص نیستند. از شهرداری می‌خواهیم تا کمک کند و این اطلاعات را در اختیار ما قرار دهد.

علیرضا دبیر پس از شنیدن این صحبت‌ها خطاب به حافظی گفت: چندین بار گفته‌ام این لایحه در شوراست. توپ در زمین ماست و ما هر اطلاعاتی را که بخواهیم شهرداری باید به ما بدهد. آنچه در این میان اهمیت دارد خود شرکت و سازمان است. چه اهمیتی دارد رئیس و هیات رئیسه این شرکت‌ها مشخص باشد. برنامه مهم است.

وی خطاب به حافظی گفت همه این‌ها بهانه است. مگر می‌شود شما اطلاعات بخواهید و به شما ندهند؟

حافطی نیز درپاسخ به دبیر گفت: مادامی که اطلاعاتی نداشته باشم نسبت به آن مسئله رای نمی‌دهم.

دبیر نیز به حافظی گفت تجربه‌تان که بالا برود مشکل حل می‌شود.

علیرضا دبیر در این لحظه با صدایی بلند‌تر در صحن شورا گفت من از دست شما خسته شدم. دبیر این جمله را سه بار تکرار کرد و گفت اگر شما در دور سوم شورا حضور داشتید شما را در گوشه دیوار جای می‌دادند و تنها می‌توانستید رای بدهید.

حافظی نیز خطاب به دبیر گفت: شهرداری چهل شرکت دارد. من باید اطلاعاتی داشته باشم که بودجه آنرا بررسی کنم. این حق من است به عنوان عضو شورای شهر و نماینده مردم اطلاعاتی از وضعیت این شرکت‌ها داشته باشم.

دبیر نیز در پاسخ به این گفته حافظی گفت: همه این شرکت‌ها به شما مربوط نمی‌شود. من به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باید به آن‌ها رسیدگی کنم. هر بار که لازم باشد من محکم پاسخ شما را در صحن می‌دهم.

در این لحظه با وجود آنکه رئیس شورا از دبیر خواست به فضای شورا احترام بگذارد، او گفت: از دست شما خسته شده‌ام.

وی همچنین خطاب به اعضای شورای شهر گفت: کسانی که به شما خط می‌دهند نیز حواسشان باشد. من شخص سیاسی نیستم.

در این لحظه حافظی دستش را برای درخواست اجازه سخن گفتن بالا برد و گفت: قضاوت درباره این مسائل با رسانه‌ها ست اما من منتخب مردم هستم و این حق را دارم که اطلاعات داشته باشم.

علیرضا دبیر با وجود فضای حاکم بر شورا که هیچ کسی صحبت نمی‌کرد و تنها رئیس شورا از وی می‌خواست نظم را به شورا برگرداند گفت باید دستگیری باشد نه مچگیری. شما هشت سال مچگیری کرده‌اید. بس است دیگر.

پس از این مجادله لفظی، احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ادبیات شورا باید ادبیات گفتگو باشد اظهار کرد: همه دستگاه‌ها حول محور شورا‌ها در حال جمع شدن هستند تا وحدت برای حمایت از شهر صورت گیرد و مشکلات شهری حل و فصل شود. پس بهتر است در جمع خودمان نیز ادبیات گفتگو را تقویت کنیم.

وی گفت باید به جایگاه یکدیگر احترام بگذاریم. هر عضوی می‌تواند اعتراض کند، سوال بپرسد و تجربه کسب کند. شورای چهارم شورای پرسشگری است و این بسیار خوب است.

وی درپایان گفت: بهتر است در جمع خودمان این فضا را رعایت کنیم و اگر اطلاعاتی ناقص است باید تکمیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز