خبرگزاری کار ایران

با تلاش کمیته سلامت شورای شهر تهران:

۴۰۰ کارگر «پارس قو» یک گام به بیکاری نزدیک‌تر شدند / ۳ کارخانه دیگر در انتظار

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۹۷۷

«رحمت اله حافظی که از مدتها پیش پی‌گیر تعطیلی این کارخانه است اعلام کرد که بر اساس گفته معاون شهردار تهران، مشکل اشتغال کارگران این کارخانه با جذب آنها در مجموعه پیمانکاری شهرداری تهران و ارائه حقوق و در صورت عدم تمایل کارگران با معرفی آنان به وزارت کار به منظور دریافت بیمه بیکاری حل خواهد شد.»

صبح امروز با تشکیل جلسه‌ای ویژه در شورای شهر تهران، موضوع تعطیلی کارخانه روغن نباتی قو به دلیل آلایندگی هوای تهران با حضور مدیران این کارخانه رسیدگی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز کمیته سلامت شورای شهر تهران با موضوع پلمپ کارخانه روغن نباتی پارس قو در شورای شهر تهران با حضور مسئولان این کارخانه، نماینده فرمانداری و استانداری، نماینده شورای تامین، نماینده محیط زیست و معاون خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

در جلسه امروز مدیرذان این کارخانه به بیکاری ۴۰۰ کارگر پس از تعطیلی کارخانه اشاره کردند اما در نهایت رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورا که از مدتها پیش پی‌گیر تعطیلی این کارخانه است اعلام کرد که بر اساس گفته معاون شهردار تهران، مشکل اشتغال کارگران این کارخانه با جذب آنها در مجموعه پیمانکاری شهرداری تهران و ارائه حقوق و در صورت عدم تمایل کارگران با معرفی آنان به وزارت کار به منظور دریافت بیمه بیکاری حل خواهد شد.

وی صراحتاّ اعلام کرد که مشکل اشتغال این افراد را به دو شیوه حل خواهیم کرد تا این کارخانه به خودی خود تعطیل شود. حافظی هشدار داد که در صورت مقاومت صاحبان این کارخانه قطعاً از طریق مراجع مربوط اقدام به تعطیلی آن خواهیم کرد.

وی ادامه داد در هفته آینده جلسه‌ای با شورای اسلامی کار به منظور تعیین تکلیف نهایی کارگران این کارحانه خواهیم داشت. بدون شک با خروج نیروی کار بلافاصله خط تولید متوقف خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر همچنین از تدوام تعطیلی کارخانه‌های آلاینده دیکر شهر تهران در سال جاری خبر داد و گفت علاوه بر این تعطیلی نیروگاه بعثت کارخانه سیمان کارخانه شن و مای نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز