خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات شهری تهران خبر داد:

راه اندازی خانه گفتگوی شهری در فضای مجازی

کد خبر : ۱۶۲۰۸۷

«تدوین ۴۰ کتاب مرجع در حوزه مطالعات شهری / تلاش می‌کنیم در سال جاری از مجموعه این کتاب‌ها رونمایی کنیم.»

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران از راه اندازی خانه گفتگوی شهری خبر داد و گفت: در این فضای مجازی امکان گفتگو و تبادل نظر کار‌شناسان، شهروندان و مدیران شهری در حوزه مدیریت شهری فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک نگاهداری در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به برنامه این مرکز در سال ۹۳، گفت: ۱۲۱ پروژه مطالعاتی در سال ۹۲ در دستور کار این مرکز قرار گرفت که ۶۰ پروژه به سال جاری منتقل شد و امسال این مرکز ۲۵۰ پروژه مطالعاتی در دست دارد که با رشد ۲/۵ برابری روبرو هستیم.

نگاهداری با بیان اینکه در سال ۹۳ تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی در دستور کار قرار دادند گفت: ۱۵۳ هیأت علمی وابسته با این مرکز در ارتباطند.

وی از برگزاری همایش تهران شهر جهانی اواخر اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده است. همچنین این مرکز در حال انجام یک پروژه مطالعاتی که براساس آن برندینگ شهر تهران مشخص شود.

وی ادامه داد: در این پروژه مطالعاتی مجموعه برندهای جهانی در حوزه شهری در حال شناسایی است تا بتوانیم جایگاه بین المللی تهران را مشخص کنیم و تا دو ماه آینده فاز اول آن به پایان رسیده و نتایج آن قابل استفاده است.

نگاهداری در ادامه به تدوین ۴۰ کتاب مرجع در حوزه مطالعات شهری اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در سال جاری از مجموعه این کتاب‌ها رونمایی کنیم. همچنین پیش بینی کرده‌ایم شورای راهبردی پژوهش، اقتصاد درآمد، دیپلماسی شهری، فقه شهری و محیط زیست ایجاد کند.

وی از ایجاد پارک علم و فناروی شهر تهران خبر داد و گفت: درصدد فناوری‌های توسعه شهری را به این پارک هدایت کنیم تا فضای تعاملی مشترک و شرکت‌های علمی دانشگاهیان ایجاد شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهری تهران از افزایش سطح تعامل با شورای شهر تهران خبر داد و گفت: کمیته‌ای با حضور روسای کمیسیون‌ها شهری برگزار تا خدمات تخصصی به آن‌ها ارائه شود.

نگاهداری از تهیه نقشه راه شهرداری تهران خبر داد و گفت: نقشه راه تهران به عنوان شهری جهانی، اسلامی ایرانی و اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه تهران می‌تواند به عنوان الگویی در عرصه جهانی مطرح باشد گفت: پروژه‌هایی که در خصوص عدالت اجتماعی در شهر تهران و کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت انجام شده می‌تواند برای شهرهای دیگر الگو باشد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ایجاد مرکز پژوهش‌های شورا در سال ۹۳ گفت: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران متعلق به شهر تهران است. شورا نیز نهاد تصمیم ساز برای شهر تهران است و مرکز مطالعات می‌تواند شورا را در تصمیم سازی‌ها کمک کند همانطور که کمیته تخصصی با حضور کمیسیون‌های شورا ایجاد شده تا بتواند خدمات تخصصی ارائه دهد و ممکن است ایجاد مرکز پژوهش‌های دیگری دوگانگی در کار ایجاد کند.

وی گفت: تاریخچه تشکیل مرکز پژوهش‌ها در شورا به سال ۸۵ بر می‌گردد و دلیل آن فراهم نبودن ساز و کار ارتباطی میان شورا و کار‌شناسان به این مرکز بود که با تشکیل این کمیته سعی کردیم این خلا برطرف شود.

وی درباره میزان عملیاتی شدن پروژه‌های مطالعاتی این مرکز گفت: متاسفانه مشکلی درخصوص اجرایی شدن پروژه‌های مطالعاتی در کشور وجود دارد و آن حلقه مفقوده‌ای میان اجرا و پژوهش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز