خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران خبر داد:

اختصاص ۵ درصد از بودجه کل کشور به مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۴۴

در قانون جدید سازمان مدیریت بحران کشور، تغییراتی پیش بینی شده که تاکید آن بر پیشگیری است، به این معنی که نباید دست روی دست بگذاریم تا حادثه اتفاق بیفتد و سپس برای آن چاره‌ای بیندیشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص ۵ درصد از بودجه کل کشور به مباحثمربوط به مدیریت بحران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " اسماعیل نجّار " در حاشیه جلسه نهایی اصلاح قانون مدیریت بحران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق اعلام قانونگذار؛ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران ۵ سال مهلت داشت که به صورت آزمایشی، اجرا و عملیاتی شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، در خرداد ماه سال ۹۲ این مهلت ۵ ساله به پایان رسیده است و خوشبختانه دولت لایحه‌ای را برای تمدید این قانون به مجلس ارائه کرده است.

نّجار در بیان جزئیات جلسه نهایی اصلاح قانون مدیریت بحران کشور نیز گفت: در این جلسه تجارب گذشته و مباحثعلمی مطرح شد که بر طبق آن اصلاحاتی در قانون مذکور صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه از افراد صاحب نظر و فرهیخته دعوت به عمل آمده بود تا قانونی هر چه جامع‌تر داشته باشیم گفت: در قانون جدید تغییراتی پیش بینی شده است که تاکید آن بر پیشگیری است، به این معنی که نباید دست روی دست بگذاریم تا حادثه اتفاق بیفتد و سپس برای آن چاره‌ای بیندیشیم.

به گفته وی نکته حائز اهمیت و مورد تاکید در قانون جدید، گسترش بیمه‌ها و ‌‌نهایت آمادگی برای مباحثمدیریت بحران و مقابله با حوادثاست.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت بودجه سازمان مدیریت بحران گفت: تا قبل از این، بودجه این سازمان در اختیار معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری بود امّا امکان اصلاح قانون برای دولت وجود دارد اگر چه در کل در برنامه ۵ ساله پنجم این موارد پیش بینی شده و قرار است اعتبار سازمان به خودش بازگردد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در ماده ۱۰ و ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران به ترتیب به مباحثپیشگیری و بازسازی خرابی‌های ناشی از بلایای طبیعی تاکید شده است گفت: قرار است بودجه‌ای معادل ۵ درصد کل کشور است به این سازمان اختصاص یافته و مبلغی از آن نیز به صورت تنخواه برای مقابله با حوادثدر اختیار مدیریت بحران کشور قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز