خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

شعارهای هفته کارگر در صورت عملیاتی شدن به ارتقاء جایگاه کارگران می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۰۱

«نباید از یاد ببریم که در سطح شهر تهران سفره‌های زیادی خالی است و همچنین کم نیستند کارگرانی که به خاطر مشکلات معیشتی راضی به کار با دستمزدهای زیر حداقل و بدون حمایت قانونی هستند.»

عضو شورای شهر تهران نسبت به عملیاتی شدن شعارهای مسئولین در هفته کارگر و تبدیل شدن شعارها به محتوا و برنامه ابراز امیدواری کرد.

محسن سرخو در همایش تقدیر از نمایندگان کارگران شهرداری تهران که به مناسبت هفته کار و کارگر در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: اگر این شعار ها به برنامه‌ها به فرهنگ کار تبدیل شود ارزشهای کارگران و کرامت نیروی کار در جامعه ارتقا خواهد یافت و لازم است همه با هم در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی و گسترش فعالیتهای کارگری حرکت کنیم تا کارگران جایگاه اصلی خود را در جامعه بازیابند.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کارگران شهرداری ها به خاطر وجود منابع مالی بیشتر از رفاه نسبی برخودارند خاطر نشان کرد: نباید از یاد ببریم که در سطح شهر تهران سفره های زیادی خالی است و همچنین کم نیستند کارگرانی که به خاطر مشکلات معیشتی راضی به کار با دستمزدهای زیر حداقل و بدون حمایت قانونی هستند.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در تشریح رویکرد شورای شهر به کارگران گفت: ما با دو رویکرد درحال بررسی و پیگیری مسائل کارگران هستیم. در رویکرد اول با محوریت کارگران شهر تهران اولین و مهمترین هدف ساماندهی کارگران ساختمانی است که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، سازمان تامین اجتماعی، معاونین شهرداری و آقای محجوب به عنوان رئیس فراکسیون کارگری مجلس در بحثلوایح موفقیتهای خوبی در این زمینه دست یافتیم. در حال حاضر کارگران ساختمانی با برخوداری از بیمه و مشخص شدن محلهای کارشان ساماندهی شدند و این امر امنیت خاطر مردم تهران را از جانب مهارت های این کارگران نیز فراهم کرده است.

سرخو ادامه داد: رویکرد دوم درباره کارگران شهرداری است که بازنشستگان شهری و کارکنان سازمان آتش نشانی طی جلساتی به دنبال یکسان سازی مزایا با کارکنان شهرداری و ترمیم امور بازنشستگان این نهاد هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز