خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری /

چرخش معنادار تهرانی‌ها به سوی اتوبوس با افزایش خودجوش کرایه‌های تاکسی

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۴۷۳

با افزایش نرخ کرایه‌ها، به صورت مقطعی با تمایل مسافرین به استفاده از اتوبوس به جای تاکسی روبرو خواهیم شد که این عددی حدود ۵ تا ۱۰درصد را شامل می‌شود.

یک روز مانده به اعمال رسمی قیمت های جدید کرایه تاکسی، با وجود اعمال افزایش کرایه‌های سایر وسایل نقلیه عمومی، مشاهدات شهروندان تهرانی حکایت از افزایش متقاضیان استفاده از اتوبوس به جای تاکسی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از امروز نرخ کرایه‌ها در بخش حمل نقل عمومی تا ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. اگر چه مترو و اتوبوس رانی نرخ افزایش کرایه را اعمال کرده‌اند اما تاکسی رانی فردا را زمان رسمی افزایش کرایه‌ها اعلام کرده است اگر چه در بسیاری از خطوط تاکسیرانی افزایش قیمت‌ها به صورت «خودجوش» از امروز اعمال شده است.

به نظر می‌رسد تحت تاثیر استقبال تاکسی‌‌رانان از افزایش نرخ کرایه‌، مسافران درون شهری به سیستم حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس روی آورده‌اند، اگر چه «پیمان سنندجی» مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی تهران می‌گوید: افزایش محسوسی در تعداد مسافران اتوبوس درون شهری در پایتخت مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: البته با افزایش نرخ کرایه‌ها، به صورت مقطعی با تمایل مسافرین به استفاده از اتوبوس به جای تاکسی روبرو خواهیم شد که این عددی حدود ۵ تا ۱۰ درصد را شامل می‌شود.

سنندجی در عین حال خاطر نشان کرد: با این وجود درصورت افزایش معنا دار مسافران در مسیرهایی که لازم باشد خطوط اتوبوس رانی تقویت خواهد شد.

به گزارش ایلنا نرخ جدید کرایه‌ها که از امروز ۱۵ اردیبهشت ابلاغ شده است به شرح زیر است؛

نرخ کرایه تاکسی‌های گردشی: ورودیه تاکسی ۳۷۰ تومان

بر اساس لایحه شهرداری ورودیه تاکسی‌های گردشی برای مسافت آزاد ۵۰۰ متر ۳۷۰ تومان و پس از ۵۰۰ متر تا ۷ کیلومتربه ازای هر ۱۰۰ متر ۱۶۱ ریال به کرایه افزوده می‌شود. همچنین برای مسافت‌های بالای ۷ کیلومتر به ازای هر ۱۰۰ متر ۱۳۵ ریال و در سرعت‌های کمتر از ۱۵ کیلومتر بر ساعت برای هر دقیقه ۹۶ ریال در نظر گرفته شده است.

تاکسی فرودگاه: ورودی ۳ هزار و ۸۵۰ تومان

بر اساس لایحه نرخ کرایه تاکسی‌ها مبلغ ورودیه تاکسی فرودگاه‌ها به ۳ هزار و ۸۵۰ تومان افزایش یافته است و قیمت‌ها پس از ۱۰۰۰ متر مسافت آزاد به ازای ۲ کیلومتر اول ۵۳ هزار ریال و از کیلومتر ۲ تا ۱۰ هریک صدم‌تر یکهزار و ۱۶۰ ریال است.

نرخ کرایه‌های تاکسی‌های راه‌آهن و ترمینال

مبلغ ورودیه تاکسی‌های راه‌آهن و ترمینال‌ها ۲هزار و ۹۵۰ تومان است که پس از هزار متر آزاد و تا پایان دو کیلومتر ابتدایی ۴ هزار و ۴۵۰ تومان محاسبه و پس از آن تا ۱۰ کیلومتر، هر ۱۰۰ متر ۱۱۳۱ ریال دریافت می‌شود.

نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر از طریق اتوبوس‌های بخش عمومی

شورای شهر تهران افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها را تا سقف ۲۰ درصد مصوب کرد. بدین ترتیب نرخ کرایه اتوبوس‌های بلیتی و ریالی در سال ۹۳ بین ۱۸ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

قیمت بلیت مترو در سال ۹۳

همچنین اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۱۵ درصدی نرخ انواع بلیت مترو در سال ۹۳ موافقت کردند. بر این اساس نرخ تمامی بلیت‌های مترو اعم از تک‌سفره، دوسفره و… در سال ۹۳،۱۵درصد افزایش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز