خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بهزیستی خبر داد:

ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در بیش از ۲۰ هزار مهدکودک

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۷۸۹

۱۸ میلیارد تومان از این بودجه، از سوی سازمان بهزیستی، ۱۲ میلیارد تومان کمک هزینه ستاد مبارزه با مواد مخدر و ۱۰ میلیارد تومان نیز وزارت رفاه و تعاون به سازمان بهزیستی کمک مالی کرد.

رییس سازمان بهزیستی گفت: بیش از ۲۰ هزار کمک مربی و مددکار اجتماعی در سال جاری، آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را در تمام مهدهای کودک سراسر کشور ارائه می‌دهند.

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، «همایون هاشمی» درباره اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به عنوان مهم‌ترین برنامه این ستاد برای کاهش آسیب مواد مخدر در جامعه افزود: سازمان بهزیستی یکی از قوی‌ترین و غنی‌ترین سازمان‌هایی است که به صورت علم محور و اجتماع محور در زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد و پیشگیری از آن فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد تومان در حوزه اعتیاد و کاهش آسیب‌های ناشی از آن هزینه کرد، گفت: ۱۸ میلیارد تومان از این بودجه، از سوی سازمان بهزیستی، ۱۲ میلیارد تومان کمک هزینه ستاد مبارزه با مواد مخدر و ۱۰ میلیارد تومان نیز وزارت رفاه و تعاون به سازمان بهزیستی کمک مالی کرد.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان در راستای اجتماعی کردن پیشگیری از اعتیاد گام‌های موثری برداشته، ادامه داد: براساس نظر کار‌شناسان، سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌های بسیار معتمد به شمار می‌رود که در حوزه درمان، پیشگیری و آگاه سازی در زمینه اعتیاد و مواد مخدر فعالیت دارد.

هاشمی با بیان اینکه رویکرد ما در حوزه اعتیاد، خانه محور و جامعه محور است، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در این رابطه انجام شده و بزودی چهارمین فاز در رابطه با آگاه سازی عمومی در مورد مضرات مخدرهای صنعتی همچون شیشه توسط این سازمان انجام می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: جهت ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد در مدارس و مهدهای کودک سراسر کشور، مددکاران اجتماعی و مربی به این محل‌ها اعزام می‌شوند، به صورتیکه هر مدرسه و مهد کودک حداقل یک مربی در این زمینه خواهند داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز