خبرگزاری کار ایران

در جلسه علنی امروز شورای شهر؛

طرح جامع ساماندهی میادین و معابر تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۹۵۲

یک فوریت طرح الزام شهرداری به کمک به منظور بازسازی و مرمت بنای تاریخی دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم) و پیشنهاد تغییر نام آن به دانشگاه معلم بررسی و به تصویب رسید.

ایلنا: ‌ در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، یک فوریت طرح حفظ موقعیت و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در میادین، چهارراه‌ها و معابر مهم تهران تا ارائه طرح جامع ساماندهی میادین و معابر نیز بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به تملک خانه میراثی موسوم به «بوشهری‌ها» در خیابان لاله زار واقع در محدوده منطقه ۱۲ شهرداری تهران و نامگذاری آن به نام خلیج فارس در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران بررسی و تصویب شد.

احمد حکیمی‌پور عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این باره، گفت: ‌ نه هزار بنای تاریخی وجود دارد که ۳۶۰ بنا از ارزشمند‌ترین آن‌ها احصاء شده است. از این رو برای تملک این خانه‌ها باید بر اساس بودجه شهرداری اولویت بندی شود.

وی با بیان اینکه در برخی از این بنا‌ها مثل خانه بوشهری‌ها که معین‌التجار سازنده آن است نیازی به تملک توسط شهرداری نیست، گفت: ‌ برخی از خیرین بوشهری برای تملک آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

ابوالفضل قناعتی از نامگذاری این خانه به نام خلیج فارس انتقاد کرد و افزود: نامگذاری این خانه به نام خلیج فارس جفا به این خلیج است و می‌توانیم بسیار بهتر از این خلیج فارس را گرامی بداریم.

همچنین در این جلسه دو فوریت عضویت شهر تهران در مجمع جهانی شهرهای اسلامی بررسی و به تصویب رسید.

بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری برای کمک به منظور بازسازی و مرمت بنای تاریخی دانشگاه خوارزمی(تربیت معلم) و پیشنهاد تغییر نام آن به دانشگاه معلم نیز بررسی و به تصویب رسید.

در جلسه امروز یک فوریت طرح حفظ موقعیت و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در میادین، چهارراه‌ها و معابر مهم تهران تا ارائه طرح جامع ساماندهی میادین و معابر نیز بررسی و تصویب شد.

در هنگام بررسی این طرح محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این موضوع در طرح جامع توسط شورای عالی معماری و شهرسازی دیده نشده است، گفت: به طور مثال می‌توان به میدان فردوسی اشاره کرد که کل هویت آن توسط برجی واقع در این میدان از بین رفته است.

وی ادامه داد: در مورد ساماندهی میدان امام خمینی(ره) نیز منطقه ۱۲ فعالیت‌های بسیاری انجام داده و ۲ / ۱ میلیارد تومان هزینه کرده است و سازمان زیباسازی نیز از سال‌ها قبل در ارتباط با این میدان طرح‌هایی را در نظر گرفته در حالی که نمایندگان شهرداری اطلاعاتی از این مطالعات نداشتند.

دنیامالی طرح BRT ولیعصر(عج) را طرحی بسیار مناسب دانست اما در مورد آن اظهار کرد: آیا حقوق کاسبانی که در این منطقه فعال بودند پرداخت شده و یا خسارت آن‌ها زمانی که سرقفلیشان به یک دهم کاهش یافته است، پرداخت کرده‌ایم.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی میادین هویت‌های شهر هستند، گفت: ‌ میدان بهارستان تنها یک میدان نیست بلکه یک هویت را در بر می‌گیرد بنابراین رسیدگی به این میدان‌ها ارزش بررسی در صحن شورا را دارد.

مسجدجامعی همچنین در مورد ۲۲ میدانی که ساماندهی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته اظهار کرد: چرا در خصوص این میدان، میدان ارگ، میدان حسن آباد، میدان قیام، طرحی در نظر گرفته نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز