خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان:

اگر نمی‌خواهید شورا‌ها باشند اعلام کنید

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۹۸

«یکبار تصمیم جدی بگیرید که می‌خواهید شورا‌ها باشند یا نباشند اگر نمی‌خواهید اعلام کنید. در آن صورت مانیز می‌رویم کار و کاسبی خود را انجام می‌دهیم. / چگونگی خودکفا شدن شهرداری‌ها پس از گذشت سال‌ها هنوز تصویب نشده است. این مسئله موجب شده است که شهرداری‌ها با فروختن اضافه طبقات و مجوز ساخت ساختمانهای خاص درآمدی برای خود داشته باشند که این در آمد‌ها پایدار نیستند.»

رئیس شورای عالی استان با اشاره به کمبود قوانین در حوزه شورا‌ها اعلام کرد: اگر نمی‌خواهید شورا‌ها باشند باتصمیم جدی آن را اعلام کنید. حتما دیگران بهتر از ما می‌توانند خدمت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهدی چمران در سومین همایش شورا‌ها و مدیریت محلی با بیان اینکه شورا‌ها با وجود اینکه از مجلس و سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها دیر‌تر کار خود را‌ آغاز کرده‌اند اما تاثیرات خوبی را در توسعه شهر‌ها و روستا‌ها داشته‌اند تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی و قانونی که برای شورا‌ها وجود داشته است موفقیتهای بسیاری را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در سال ۶۱ براساس قانون شهرداری‌ها مستقل وخود کفا شدند گفت: چگونگی خودکفا شدن شهرداری‌ها پس از گذشت سال‌ها هنوز تصویب نشده است. اینکه در آمد شهرداری‌ها از چه کانالی باشد و به چه روشی این کار را انجام دهد این مسئله موجب شده است که شهرداری‌ها با فروختن اضافه طبقات و مجوز ساخت ساختمانهای خاص درآمدی برای خود داشته باشند که این در آمد‌ها پایدار نیستند.

رئیس شورای عالی استان با بیان اینکه با جدا شدن شهرداری‌ها از دولت شاهد سبک شدن بار دولت هستیم افزود: دولت تنها نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را دارد و در امورات مختلف آن از جمله شهردار دخالتی ندارد. مشکلاتی که در شهر وجود دارد بر عهده دولت نیست و مردم و مدیریت شهری آنرا حل می‌کنند.

چمران با بیان اینکه در این سال‌ها تمامی شهر‌ها تغییر یافته‌اند اگر چه انتظارات ما هنوز بر آورده نشده است، اظهار کرد: مدیریت جهادی در شهرداری‌ها بیش از سایر مدیریت‌ها در ادارات کشوری جهادی است در واقع شهرداری‌ها به مدیریت جهادی نزدیکترند تا مدیریت اداری کشور. با وجود کمبود درآمد و منابع مالی شورا‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به دلیل کسب درآمد کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری‌ها اجازه تخلف را به مردم می‌دهند تاکید کرد: به دلیل کاستی در قانون و سکوت فراوان در بسیاری موارد شورا‌ها با مشکلات بسیاری دست به گربیان هستند این درحالی است که در سنوات گذشته به جای افزایش اختیارات شورا‌ها شاهد کاهش حضور شورا‌ها در جایگاههای مختلف هستیم که نمومنه آن کمیسیون ماده ۵ است که دیگر شورا‌ها در آن حضور رسمی ندارند و تنها به عنوان یک ناظر گاهاً دعوت می‌شوند.

وی بابیان اینکه این کاستی‌ها ضربات سنگینی به شورا‌ها و ارد می‌کنند به ماده ۱۰۰ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل مغایرتهای قانونی که در بحثاختیارات شورا‌ها وجود دارد مشکلاتی برای شور‌ها ایجاد شده است در حالی که قانون صراحتا اعلام می‌کند شورا‌ها بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت داشته باشد شاهد آن هستیم که مصوبات شورا‌ها باید توسط دستگاههای دولتی تایید شوند تا به اجرا درآید.

وی همچنین با بیان اینکه درگیریهای داخلی برای شورا‌ها با نصیحت کردن آن‌ها حل شدنی نیست گفت: به دلیل کمبود منابع مالی و کمبود قوانین مسائلی در شورا‌ها مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است سازمان بازرسی برعملکرد شورا‌ها نظارت داشته باشد گفت: یکبار تصمیم جدی بگیرید که می‌خواهید شورا‌ها باشند یا نباشند اگر نمی‌خواهید که شورا‌ها فعالیت خود را داشته باشند اعلام کنید. در آن صورت مانیز می‌رویم کار و کاسبی خود را انجام می‌دهیم. حتما دیگران بهتر از ما می‌توانند خدمت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز