خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران: ‌

ذخیره آب در پشت سدها نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۹۸

در صورت لزوم آب چاه‌ها به شبکه آبرسانی تزریق خواهد شد / آب چاه‌ها کیفیت لازم آب باران را ندارد چراکه نیترات بالایی دارد بدون شک در صورت نیاز کیفیت آب شرب در تهران کاهش می‌یابد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: ‌ ذخیره آب در پشت سد‌ها نگران کننده است. این میزان ذخیره آب پاسخ‌گو نیست چرا که سرانه مصرف آب در تهران ۲ برابر بیش از میانگین سرانه سایر کشور‌ها است.

به گزارش ایلنا، رحمت اله حافظی با اشاره تشکیل جلسه‌ای مشترک با مدیرکل آب و فاضلاب استان تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری و برخی از شهرداران مناطق با بررسی وضعیت و مشکلات آب و فاضلاب شهر تهران، اظهار کرد: ‌ در این جلسه دغدغه‌های آب و فاضلاب شهر تهران عنوان شد و در ‌‌نهایت درخواست کمک و مساعدت از شهرداری تهران صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۵ درصد از شبکه فاضلاب تهران تکمیل شده است، تصریح کرد: در صورت همکاری شهرداری و تسهیل در گودبرداری تا پایان سال شبکه فاضلاب شهر به ۶۵ درصد تکمیل خواهد شد.

رئیس کمبسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به مشکل کمبود آب شرب در فصل تابستان به واسطه کاهش بارندگی و ذخیره پشت سد‌ها، گفت: در مجموع ۴۶۰ حلقه‌ چاه در اختیار آب و فاضلاب است که این تعداد پاسخ‌گوی نیاز آب شرب تهران نیست، چراکه ۸۰ حلقه چاه نیز خشک شده است.

حافظی با بیان اینکه برخی از این چاه‌ها نیاز به جابجایی دارد که در لوله‌کشی آن به همکاری شهرداری نیاز است، افزود: ‌ ۱۵۰ حلقه چاه نیز در زمین‌های متعلق به شهرداری تهران است که سازمان آب و فاضلاب درخواست همکاری شهرداری در این بخش را داشت تا نگهداری و تعمیر این چاه‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مساله حفر چاه‌های جدید در فضای سبز شهری مطرح شد که مسئولان شهری با آن موافقت نکردند، تصریح کرد: چراکه در صورت حفر چاه آبیاری برای فضای سبز شهر مشکل‌ساز می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت با بیان اینکه ذخیره آب در پشت سد‌ها نگران کننده است، گفت: ‌ این میزان ذخیره آب پاسخ‌گو نیست چراکه سرانه مصرف آب در تهران ۲ برابر بیش از میانگین سرانه سایر کشور‌ها است از این رو باید مسئولان و رسانه ملی با اطلاع‌رسانی مناسب و ذکر مصادیق از شهروندان بخواهند که صرفه‌جویی ۲۰ تا ۲۵ درصد داشته باشند در غیر این صورت قطعی و جیره‌بندی آب را حتما خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در صورت لزوم آب چاه‌ها به شبکه آبرسانی تزریق خواهد شد، افزود: ‌ آب چاه‌ها کیفیت لازم آب باران را ندارد چراکه نیترات بالایی دارد بدون شک در صورت نیاز کیفیت آب شرب در تهران کاهش می‌یابد. شهروندان با رعایت نکاتی کوچک می‌توانند مصرب آب شرب را کاهش دهند.

حافظی درباره جمع‌بندی این جلسه نیز گفت: ‌ قرار شد سند همکاری با مشارکت دو کمیسیون سلامت و عمران شورای شهر تهران و اداره کل آب و فاضلاب استان تهران و شهرداری تهران تنظیم شود تا شبکه فاضلاب شهری در حداقل زمان ممکن تکمیل شود همچون شرایط بازیافت آب فراهم شود و جلوگیری از آلودگی آب نیز پیگیری شد.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران آب باران در نواحی شمالی شهر جذب نمی‌شود و سطح شهر روان می‌شود این آب در ‌‌نهایت در مناطق جنوبی شهر تبدیل به فاضلاب می‌شود در حالی که می‌توان این آب را در طول مسیر به صورت پلکانی در مخازن جذب کرد.

وی درباره آلودگی آب نیز تصریح کرد: در روستاهای اطراف شمیرانات، به واسطه نداشتن شبکه فاضلاب، فاضلاب خانگی به رودخانه‌های اطراف وارد می‌شود و در ‌‌نهایت به پشت سد لتیان وارد می‌شود و باید برای حل این معضل فکری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز