خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران خبر داد:

همکاری مجلس در تهیه پیش نویس قانون جامع شهری

کد خبر : ۱۶۶۹۱۲

شهر ما باید محقق کننده یک رویکرد دانش بنیان و معرفت افزا باشد. محیط شهر باشد به گونه ای شهروندان را به سوی معرفت الهی، معرفت خویشتن و هویت خودآگاهی رهنمایی کند.

رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران گفت: ‌ شهرداری تهران در تهیه پیش نویس قانون جامع شهری با مجلس و شورای عالی شوراها همکاری تنگاتنگی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک نگاهداری در همایش شوراها و مدیریت محلی که توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران برگزار شد، افزود: شورا تجلی و نمادی از وحدت شهر به شمار می رود، انسانها همیشه به دنبال حق هستند و حق مطلق خداست.

وی حق را در سه محور بیان کرد و گفت: این سه مولفه درسه قسمت متبلور می شود. معرفت؛ دستیابی به خود که نمود آن «اخلاق و مذهب» و رسیدن به زیبایی که ابراز آن هنر و عشق است.

رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران با بیان اینکه اگر به دنبال شهر اسلامی هستیم که امکان زیست مومنانه را فراهم کند، این شهر باید در یک هدف جمعی به دنبال این سه محور باشد، تصربح کرد: ‌ شهر ما باید محقق کننده یک رویکرد دانش بنیان و معرفت افزا باشد. محیط شهر باشد به گونه ای شهروندان را به سوی معرفت الهی، معرفت خویشتن و هویت خودآگاهی رهنمایی کند.

به گفته نگاهداری شهر باید دنباله رو دستیابی به خوبی باشد. این خوبی تجلی در شهروندان پیدا می کند. شهر اسلامی، اخلاق را که منبعثاز حرکت بومی است بازتولید می کند و تجلی گاه خوبی، اخلاق و ایمان است. شهر اگر به دنبال زیبایی به عنوان سومین هدف باشد، همچون یک اثر هنری است. اثر هنری با زیبایی خود شهروندان را به سوی عشق الهی رهنمون می سازد.

رئیس مرکز مطالعات، همچنین از رونمایی پیش نویس قانون جامع مدیریت شهری در این مراسم خبر داد و گفت: ‌ از تمامی کسانی که در تهیه این پیش نویس تلاش کردند، تشکر می‌کنم. مرکز پژوهش های مجلس و دبیر خانه کلانشهرها و شورای عالی استان ها در تهیه پیش نویس همکاری داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز