خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به ایلنا خبر داد:

بررسی مرگ دو مادر پس از زایمان در یک بیمارستان خصوصی اراک

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۳۷

این مادر ۳۱ ساله در روز ۲۶‌ اردیبهشت به بیمارستان مراجعه و به دلیل شرایط خطرناکش برای زایمان طبیعی با تشخیص پزشک، تحت عمل سزارین فرزندش را سالم به دنیا آورد، اما ساعتی بعد از عمل به دلیل خونریزی شدید داخلی به اتاق عمل منتقل و با مراقبت‌های پزشک ظاهرا خونریزی کنترل شد و مادر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

مادر ۳۱ ساله اهل الیگودرز که به دلیل فقدان امکانات درمانی در شهر محل سکونتش برای زایمان در یک بیمارستان خصوصی بستری شده بود، ساعاتی پس از عمل سزارین در حالی که دوبار بر اثر خونریزی شدید داخلی به اتاق عمل منتقل شده بود، بر اثر ایست قلبی جان سپرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو خبرنگار ایلنا در این باره گفت: این مادر ۳۱ ساله در روز ۲۶‌ اردیبهشت به بیمارستان مراجعه و به دلیل شرایط خطرناکش برای زایمان طبیعی با تشخیص پزشک، تحت عمل سزارین فرزندش را سالم به دنیا آورد، اما ساعتی بعد از عمل به دلیل خونریزی شدید داخلی به اتاق عمل منتقل و با مراقبت‌های پزشک ظاهرا خونریزی کنترل شد و مادر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

طاهر احمدی ادامه داد: ساعتی بعد دوباره با مشاهده وضعیت نامناسب در بیمار و بررسی‌ها پزشک متوجه می‌شود که وی بار دیگر با خونریزی شدید داخلی در شرایط خطرناک قرار گرفته که با انتقال مجدد به اتاق عمل پس از ساعتی تلاش خونریزی متوقف و مادر به بخش مراقبت‌ها برگردانده می‌شود، اما در صبح روز ۲۷ اردیبهشت درحالی که وضعیت بیمار به حالت قبل برگشته بوده متاسفانه با ایست قلبی فوت می‌کند.

او با اشاره به جلسه اضطراری بررسی علت فوت این مادر و مادری که یک ماه قبل در همین بیمارستان فوت کرد افزود: در این جلسه که با حضور رئیس بیمارستان مزبور و نماینده‌ای از استانداری و رئیس سازمان نظام پزشکی استان و دادستان نظام پزشکی صبح امروز تشکیل شد، پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا برای تعیین احتمال قصور یا عدم قصور پزشکان معالج بررسی‌های دقیق انجام شود.

به گفته احمدی این مادر هنگام مراجعه بیماری خاصی نداشته و در پرونده وی تنها به دیابت بارداری اشاره شده است.

براساس این گزارش و در گفتگوی تلفنی خبرنگار ما در ساعتی قبل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت در آخرین اقدامات انجام شده پزشکان معالج این مادر به حالت تعلیق از خدمت در آمده‌اند و بررسی‌ها به طور ضرب الاجل ادامه دارد.

طاهر احمدی گفت: با آنکه هنوز شکایتی از سوی خانواده‌ اعلام نشده اما به لحاظ اهمیت موضوع پرونده مرگ این زن و زن ۲۶ ساله‌ دیگری که در ۱۴ فروردین پس از زایمان فوت کرد به سازمان نظام پزشکی داده شده که منتظر نظر نهایی پزشکان در کمیسیون‌های تخصصی هستیم.

لازم به ذکر است که در روز ۱۴ فروردین نیز یک مادر ۲۶ ساله که تصادفآ وی نیز از شهر الیگودرز برای زایمان به این بیمارستان مراجعه و پس از زایمان به علت آنچه برخی از پزشکان متخصص زنان در اراک نیاز به تغییر پلاکت به وسیله عمل پلاسمو فرز داشته در حالی که تنها دستگاه پلاسمو فرز استان در سازمان انتقال خون خراب بوده بعد از انتقال به بیمارستان امام حسین تهران فوت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز