خبرگزاری کار ایران

در جریان جلسه علنی امروز؛

اعضای شورای شهر تهران خواستار توقف خط تولید اسکانیا شدند

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۹۰

شهرداری تهران باید ضوابط واگذاری اتوبوس‌های بخش خصوصی را به شرکتهای موجود اعلام کند و بگوید که رانندگان این شرکت‌ها به صورت دوره‌ای معاینات را انجام می‌دهند یا نه و از همه مهم‌تر باید مشخص شود تجیهزات ایمنی این خودور‌ها به چه صورت است.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا با اشاره به جایگاه شورای شهر خواستار توقف خط تولید اسکانیا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه شورای شهر تهران، احمد مسجد جامعی، پس از شنیدن گزارش رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، در مورد واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان اعلام کرد: در روزهای نخست اعلام شد که عامل انسانی مهم‌ترین علت حادثه مذکور است اما مگر نه اینکه با مدیریت می‌توان خطای انسانی را کاهش داد پس بهتر است بر این مسئله تمرکز کنیم.

صابری دیگر عضو شورای شهر تهران خطاب به دنیا مالی ضمن تشکر از گزارش تهیه شده توسط وی گفت: در تمام دنیا بر موضوع جان انسان‌ها تاکید می‌شود. در حادثه رخ داده در جاده قم توسط اتوبوس اسکانیا، اعضای کمیسیون عمران مجلس خواهان توقف خط تولید این خودور شدند ما نیز به عنوان پارلمان شهری باید وظایف خود را انجام دهیم.

وی ادامه داد در گزارش ارائه شده نسبت به خط تولید کارخانه مقداری تحقیق شده است.

" معصومه آباد " نیز در این باره گفت: بر اساس مکاتباتی که صورت گرفته است؛ گویا این شرکت، نمایندگی شرکت اسکانیا نبوده است. بهتر است استاندارد نگاه سخت گیرانه تری نسبت به موضوع تاییدیه استاندارد‌ها داشته باشد.

" غلامرضا انصاری " نیز با بیان اینکه در ۵۰ سال گذشته کشور ایران پیشتازان تولید اتوبوس در منطقه بودند و حتی در مونتاژ نیز حرفی برای گفتن داشتند تاکید کرد: هیچ شرکت خارجی اجازه استفاده از برند خود را بدون رعایت استانداردهای لازم به هیچ شرکت دیگری نمی‌دهند. حال که اسکانیا با وجود سهم ده درصدی تولیدات خود ۵۲ درصد از حوادثرا به خود اختصاص داده است بهتر است خط توقف تولید آن را از جایگاه پارلمان شهری داشته باشیم.

وی درباره استاندارد نیز گفت: باید سازمان استاندارد معیارهای فنی و تخصصی خود را نسبت به تاییدیه استاندارد‌ها اعلام کند و مشخص کند که بر چه اساسی استاندارد لازم را به این شرکت داده است. اگر این تولید کننده استاندارد دارد ضوابط آن چیست و اگر تولیدات این شرکت استاندارد نیست موضوع چیز دیگری است.

انصاری همچنین به آتش گرفتن خودورهای سواری همچون پژو در وسط خیایان اشاره کرده و گفت: ضرورت دارد استانداردهای لازم در تولیدات خودرو رعایت شود.

" محسن سرخو " نیز درباره این مسئله گفت: شهرداری تهران باید ضوابط واگذاری اتوبوس‌های بخش خصوصی را به شرکتهای موجود اعلام کند و بگوید که رانندگان این شرکت‌ها به صورت دوره‌ای معاینات را انجام می‌دهند یا نه و از همه مهم‌تر باید مشخص شود تجیهزات ایمنی این خودور‌ها به چه صورت است.

به گفته وی شاید در حوزه تولید اتوبوس تخصص نداشته باشیم، این در حالی است که ما به وسایل حمل و نقل عمومی و نوع خدمات باید توجه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز