خبرگزاری کار ایران

تندگویان در گفت و گو با ایلنا:

زنده ساختن شب‌های تهران از آلودگی هوا می‌کاهد

کد خبر : ۱۶۹۹۱۷

«تندگویان با بیان اینکه شهر تهران شهر کارگری است و بسیاری از کارگاه‌های تولیدی شهر تهران در شب فعالیت می کنند مانند صنف پوشاک. باید شرایطی فراهم شود که این افراد نیز بتوانند حداقل امکانات را دریافت کنند / اگر شهروندان بدانند که در ساعت ۲ تا ۳ شب نیز مغازه‌ها باز هستند و می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند بی شک از آن استقبال می کنند.»

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، گفت: تهران به دلیل مشکل فرهنگی شهر زندگی در شب نیست در حالی که باید بخشی از شهر برای زندگی شبانه مهیا باشد.

محمد مهدی تندگویان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره طرح «تهران شهر زندگی در شب نیست»، اظهار کرد: در این زمینه مشکل زیر ساختی نداریم و تنها مشکل فرهنگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه موضوع را در جلسات شورای شهر تهران عنوان کرده‌ام چرا که نوعی معضل محسوب می‌شود، تصریح کرد:
برخی از اعضای شورای شهر تهران در واکنش این دغدغه را داشتند که با اجرای این طرح دیگر کسی برای نماز صبح بیدار نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران شهر کارگری است، گفت: بسیاری از کارگاه‌های تولیدی شهر تهران در شب فعالیت می کنند مانند صنف پوشاک. باید شرایطی فراهم شود که این افراد نیز بتوانند حداقل امکانات را دریافت کنند. برای نمونه در زمان بازگشت به خانه بتوانند خرید کنند یا در میان ساعت کاری خود از امکانات رفاهی و تفریحی موجود در شهر برخوردار شوند.

تندگویان با اشاره به اینکه باید فضای پارکها در شب نیز ایمن شود تا کارگران و سایر افراد جامعه بتوانند از محیط آن در شب نیز بهره‌مند شوند؛ اظهار کرد: هنرمندان و حتی خبرنگاران به دلیل نوع فعالیت کاریشان به فضای ایمن شب در تهران نیازمند هستند.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه زنده کردن شهر تهران در شب منجر به کاهش آلودگی و ترافیک در روز می‌شود، گفت: اگر شهروندان بدانند که در ساعت ۲ تا ۳ شب نیز مغازه‌ها باز هستند و می‌توانند اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند بی شک از آن استقبال می کنند چرا که بدون ترافیک در شهر تردد خواهند کرد.

تندگویان با بیان اینکه «من خود تمایل دارم در شب خرید کنم اگر زیر ساختها فراهم باشد»، تاکید کرد: ما نمی توانیم فعالیت ادارات را به شب منتقل کنیم اما می توانیم برخی از خریدها را به شب ببریم.

تندگویان با بیان اینکه شاید بافت سنتی شهر علاقه ایی به این تغییر نداشته باشند اما قشر تحصیل کرده از آن استقبال خواهند کرد؛ تصریح کرد: با شبانه روزی شدن فروشگاه شهروند و استقبال مردم برای خرید از آن اثبات شد که مردم نسبت به زنده بودن شهر در شب علاقه مند هستند البته نیازی نیست که تمام شهر این گونه باشد تنها کافی است بخشی از شهر را زنده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز