خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان نوسازی تهران در گفتگو با ایلنا:

منطقه ۱۲ از دیگر مناطق پایتخت محروم‌تر است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۶۴

محدوده شهر از خیابان انقلاب رو به پایین در شرایط مشابه قرار دارد و برنامه ما برای نوسازی بافتهای فرسوده برای تمامی مناطق مشترک است.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران، منطقه ۱۲ پایتخت را از نظر بافتهای فرسوده از مناطق ۱۷،۱۸، ۱۹و ۲۰ تهران محروم‌تر دانست و گفت برای تمامی بافتهای فرسوده برنامه مشترک داریم.

عبدالله فتح اللهی در گفتگو با ایلنا در پاسخ به این پرسش که «با توجه به پایین بودن قیمت زمین در مناطق جنوبی شهر به ویژه مناطق ۱۷،۱۸، ۱۹ و ۲۰ آیا برنامه مشخصی برای نوسازی بافتهای فرسودهٔ این مناطق در سال جاری دارید»، اظهار کرد: برای ما واژه محرومیت در تمامی بافتهای فرسوده شهر تهران استفاده می‌شود و از محدوده خیابان انقلاب به سمت جنوب شهر نگاه‌مان نگاه مشترکی است.

وی اعلام کرد: بر اساس تصویب شورای شهر عوارض ساختمانی برای بافتهای فرسوده صفر است و براساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی خدمات ارائه شده توسط این سازمان روان‌تر، ارزان‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه زیرساختهای نوسازی در بافتهای فرسوده بر عهده شهرداری تهران است اظهار کرد: برای سازندگان بخش خصوصی در بافتهای فرسوده نیز شرایط به گونه‌ای است که توجیه اقتصادی وجود داشته باشد. همچنین به دنبال وامهای ارزان قیمت برای بازسازی بافتهای فرسوده از طریق وزارت مسکن هستیم و حتی قرار است بخشی از سود این و ام‌ها از طریق شهرداری تهران پرداخت شود.

فتح اللهی با اعلام اینکه منطقه یک شهر تهران هیچ بافت فرسوده‌ای ندارد، گفت: همه کسانی که در بافتهای فرسوده شهر زندگی می‌کنند محروم هستند و نیازمند حمایت، اما به اعتقاد من منطقه ۱۲ از سایر مناطق به ویژه منطقه ۱۷،۱۸، ۱۹ و ۲۰ تهران محروم‌تر است به طور کل محدوده شهر از خیابان انقلاب رو به پایین در شرایط مشابه قرار دارد و برنامه ما برای نوسازی بافتهای فرسوده برای تمامی مناطق مشترک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز