خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر صورت گرفت:

تصویب لایحه بهبود و توسعه مراکز معاینه فنی خودروهای تهران

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۷۵۴

«همانطور که در شورای دوره سوم از اسامی اهل بیت برای نامگذاری خیابان ها و میادین تهران استفاده نمی شد؛ کمیسیون نامگذاری شورای چهارم نیز بر اساس آیین نامه، از این اسامی برای نامگذاری اماکن استفاده کند.»

بررسی لایحه نحوه توسعه و گسترش عملکرد مراکز معاینه فنی و بهبود وضعیت هوای تهران از جمله مواردی بود که در جلسه علنی شورا به مشورت گذاشته شد که در نهایت با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، در ابتدای شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامی داشت اعیاد شعبانیه روز جانباز را نیز به جانبازان شهر تهران به ویژه مجتبی شاکری نماینده آنها در شورا، تبریک گفت.

در جریان این جلسه، لایحه " نحوه توسعه و گسترش عملکرد مراکز معاینه فنی و بهبود وضعیت هوای تهران " توسط رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر قرائت شد.

احمد دنیا مالی با اشاره به وضعیت هوای تهران گفت: همانطور که رییس شورا در هفته گذشته اشاره داشتند وضعیت هوای تهران از ابتدای سال به سبب نزول نعمت های الهی و اقداماتی از قبیل ارتقای کیفیت بنزین پاک تر شده است اما باید توجه داشت که در ۶ ماه ابتدایی سال ما با پدیده ای به مانند اینورژن روبرو نیستیم.

دنیا مالی ادامه داد: معمولا در ۶ ماهه دوم سال با وقوع پدیده اینورژن(وارونگی هوا) آلودگی هوا تشدید می شود و با توجه به اینکه سهم عمده آلودگی هوای تهران از منابع متحرک ناشی می شود لذا بهبود و توسعه عملکرد مراکز معاینه فنی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: آنچه که ما در حال حاضر بر روی آن بحثداریم نظام نظارتی و کنترلی در مراکز معاینه فنی است که باید تقویت شود.

در ادامه جلسه علیرضا دبیر از چرایی این طرح سوال کردکه محسن سرخو در پاسخ وی گفت: بررسی این طرح بیانگر این است که معاونت حمل و نقل و ترافیک مسئولیت این مراکز را به عهده گیردچرا که قبلا مسئولیت ان ها با شرکت خصوصی بود.

سرخو ادامه داد: ما امیدواریم با اجرای این دستور العمل تا پایان سال تغییرات اساسی در بهبود مراکز معاینه فنی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: ما حتی توجه ویژه به نقش پلیس در ساز و کار و آیین نامه معاینه فنی داشتیم و آنان را به جلسات دعوت کردیم.

در پایان، این لایحه به رای گذاشته شد که با اکثریت رای اعضا به تصویب رسید.

بررسی لایحه پیشنهاد و معرفی سید دادوش هاشمی جهت عضویت در شورای سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران(جایگزین آقای دکتر حسین پورزرندی) دیگر موضوع جلسه امروز شورا بود که با رای اکثیرت اعضا به تصویب رسید.

محمد حقانی عضو شورا بعد از تصویب این طرح گفت: از ریاست شورا می خواهم که الزام وجود کارشناس خبره در هیات مدیره سازمان را لحاظ کنند.

بررسی لایحه " پیشنهاد و معرفی محمد احسان کاظم نیا جهت عضویت در هیات امنای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران(جایگزین آقای دکتر عیسی شریفی) دومین دستور جلسه ای بود که باز هم توسط کمیسیون عمران و حمل و نقل قرائت شد.

پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا به عنوان مخالف این دستور گفت: با توجه به اینکه مدیریت بحران یک موضوع جدی است و توجه ویژه می طلبد و از آنجا که وقت زیادی هم از آقای شریفی نمی گیرد لذا من خواستار باقی ماندن آقای شریفی در این سمت هستم.

مهدی چمران نیز گفت: با توجه به اینکه همه مناطق زیر نظر معاون امور مناطق است بهتر است خود آقای شریفی در این سمت باقی بمانند.

ناصر امانی قائم مقام معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران نیز در دفاع از این لایحه گفت: با توجه به اینکه عملیات های مدیریت بحران باید با دقت انجام شود و با توجه به اینکه آقای شریفی فرصت کافی برای این کار را نداشتند ما پیشنهاد حضور آقای کاظم نیا را دادیم کما اینکه آقای کاظم نیا خود قائم مقام آقای شریفی هستند.

اسماعیل دوستی و اقبال شاکری نیز به عنوان موافق این طرح اعلام رای کردند. در نهایت این مصوبه با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه طرح " ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر تهران و چگونگی دریافت عوارض تابلوهای صنفی " از دستور جلسه خارج و برای مطالعه بیشتر به کمیسیون ها ارجاع داده شد.

بررسی لایحه منقح و جامع " ساماندهی تبلیغات محیطی در شهر تهران " توسط کمیسیون برنامه و بودجه قرات شد که مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر با انتقاد از فرصت کم برای بررسی دقیق تر خواستار خروج این طرح از دستور جلسه شد.

وی بیان کرد: آیا من به عنوان رییس کمیته فرهنگی نباید اعمال نظری بر تبلیغات محیطی که سهم عمده ای در فرهنگ سازی شهروندان دارد داشته باشم.

مرتضی طلایی نیز با اعتراض به اینکه در این لایحه سهم آموزش شهروندی صفر در نظر گرفته شده است، گفت: قرار نیست تبلیغات محیطی تنها برای یک سری شرکت های ثابت باشد. بنابراین باید تبصره ای اضافه شود که بر اساس آن هر شرکت کارگزار، بیش از یک دوره سه ساله نتواند در تبلیغات محیطی شرکت کند.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اشاره داشت که این مدت سه سال منظور شده است.

در پایان با رای اکثریت اعضا این طرح از دستور جلسه خارج و به کمیسیون ها ارجاع داده شد تا مطالعه دقیق تر روی آن صورت گیرد.

در ادامه این جلسه همچنین موضوع انتخاب یک نفر نماینده شورا و دو نفر کارشناس خبره جهت حضور در کمیته راهبردی موضوع تبصره یازدهم مصوبه " انتقال بخشی از صنوف خاص و مشاغل مزاحم و آلاینده شهر تهران به خاور شهر " مورد بحثو بررسی قرار گرفت که در نهایت محمد حقانی عضو شورای شهر به عنوان نماینده و علی اصغر مودت و مصطفی نصر به عنوان کارشناس این کمیته انتخاب شدند.

در این جلسه همچنین طرح های نامگذاری و تغییر نام چند معبر و مکان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

علیرضا دبیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص تغییر نام معابر، گفت: همانطور که در شورای دوره سوم از اسامی اهل بیت برای نامگذاری خیابان ها و میادین تهران استفاده نمی شد؛ کمیسیون نامگذاری شورای چهارم نیز بر اساس آیین نامه، از این اسامی برای نامگذاری اماکن استفاده کند.

دبیر افزود: مدیریت شهری نباید نام خیابان هایی را که «شهرت قبلی باهویت» دارند تغییر دهد. این اسامی در بین ساکنین و مردم تهران جا افتاده و تغییر آنها سخت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز