خبرگزاری کار ایران

سازمان مدیریت بحران خسارت وارده طوفان به شهر تهران را اعلام کرد

کد خبر : ۱۷۳۵۶۰

«۱۰۹ مورد سقوط تابلو، ۳۵ مورد سقوط داربست، ۸ مورد شکستگی تیر برق و ۳۹ مورد پارگی و قطع کابل برق فشار متوسط و ضعیف ثبت شده که ۱۹ مورد پست برق از مدار خارج و یکهزار و ۱۲۸ مورد خاموشی رخ داده و همچنین به۱۲۸ خوردو آسیب وارد شده است.»

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران خسارات وارده به پایتخت براثر طوفان روز دوشنبه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، احمد صادقی در خصوص جزئیات پیامدهای طوفان کم سابقه تهران گفت: این طوفان در مجموع پنج کشته بر جای داشت که مرگ‌های رخ داده ناشی از سقوط درخت در ملک شخصی، سقوط قاب بتن ساختمان، سقوط آلاچیق فایبرگلاس در میدان امام حسین(ع)، ماندن در زیر آوار دیوار دورچین ساختمان و سقوط از طبقه پنجم ساختمان بوده است.

وی افزود: همچنین ۸۱ نفر از شهروندان نیز مجروح شدند که علت آن ۴مورد تصادف ماشین، ۲۴ موردضربه و جراحت(تروما)، ۱۹ مورد آسیب مغزی و ۳۴ مورد ناشی از سایر موارد گزارش شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در خصوص خسارات وارده نیز با اشاره به شکسته شدن ۲‌هزار و ۵۵۴ اصله درخت در سطح شهر گفت: ۱۰۹ مورد سقوط تابلو، ۳۵ مورد سقوط داربست، ۸ مورد شکستگی تیر برق و ۳۹ مورد پارگی و قطع کابل برق فشار متوسط و ضعیف ثبت شده که ۱۹ مورد پست برق از مدار خارج و یکهزار و ۱۲۸ مورد خاموشی رخ داده و همچنین به۱۲۸ خوردو آسیب وارد شده است.

وی در خصوص واکنش نیروهای عملیاتی بلافاصله بعد از حادثه گفت: تمامی گروه‌های عملیاتی واحدهای خدمات شهری شهرداری تهران وارد عملیات شدند و سازمان آتش‌نشانی به تنهایی ۵۰۵ مورد عملیات انجام داده است. همچنین پلیس راهور برای جا به جایی درختان افتاده در معابر توسط جرثقیل به سرعت نسبت به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی و عادی‌سازی حرکت خودرو‌ها اقدام کرد و جمعیت هلال احمر نیز ۱۵ تیم امدادی خود را به محل حوادثگسیل داشت.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مربوط به تامین ایمنی مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: همزمان با فعال سازی مرکز عملیات اضطراری سازمان، طی ابلاغیه‌ای به شهرداری‌های مناطق۲۲گانه نسبت به مواردی همچون بازدید کانال ها و مسیل‌ها، آمادگی ستادهای عمومی و تخصصی، آماده بکار بودن تجهیزات، بازدید‌های فنی و ایمن سازی تجهیزات، بررسی مبادی ورودی و خروجی منطقه، تثبیت بلندگوهای صحن حرم‌مطهر، مستحکم‌سازی ایستگاه‌ها و چادرهای خدماتی محدوده حرم و موارد مشابه توصیه‌ها و دستورات لازم صادر شد.

وی گفت: دهها توصیه عمومی و تخصصی نیز به کمیته‌های امنیت و انتظامات، توزیع نیروی برق، حمل و نقل و ترافیک، گاز، آتش نشانی، سوخت‌رسانی، آب و فاضلاب، تریاژ و تخلیه مجروحین و مخابرات اعلام گردید از جمله آنکه سامانه فرماندهی حادثه سازمان های خود را فعال و نسبت به احراز آمادگی گروه‌های عملیاتی و کنترل سازه‌ها و تاسیسات خود اطمینان حاصل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز