خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

طرح جبران خسارت شهروندان در حوادثغیرمترقبه به شورا می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۴۴۱

«مصدومان و خانواده متوفیان حادثه واژگونی اتوبوس در شورای شهر تهران حضور یابند تا نسبت به دیه متوفیان و مصدومان تصمیم گیری شود / ۲۵۷ نفر در مراسم ارتحال امام راحل مسموم شدند که عمدتاً اطفال و کودکان بودند و به نظر می‌آید که ناشی از نوع پذیرایی بوده است که بعضاً با قیمه انجام می‌شود.»

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: ‌ حوادثطوفان اخبر تهران قابل تکرار است و پیشنهاد دارم طرح جبران خسارت شهروندان در حوادثغیرمترقبه را داشته باشیم و در قالب آن مشخص شود با چه مکانیزمی و از چه محلی خسارت‌های وارده به شهروندان تأمین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت‌اله حافظی در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران، درباره گزارش مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در بزرگراه آزادگان، اظهار کرد: ‌ در زمینه درمان مصدومان اقدامات خوبی انجام شده است که در این ارتباط از شرکت شهر سالم تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: ‌ برای اینکه تکلیف این خانواده‌ها مشخص شود، پیشنهاد می‌شود از مصدومان و خانواده متوفیان این حادثه دعوت شود تا در یکی از جلسات شورا حضور یابند و از اداره کل حقوقی شهرداری هم خواهش می‌شود تا در این جلسه حاضر شوند تا این افراد با اداره کل حقوقی به هم وصل شوند و وکالتی بدهند تا اداره حقوق پیگیر دیه مصدومان و متوفیان باشد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران همچنین درباره توفان روز دوشنبه ۱۲ خرداد در تهران رخ داد، اعلام کرد: ‌ متأسفانه این حادثه ۵ نفر فوتی و ۸۲ نفر مصدوم داشت که از این ۸۲ نفر مصدوم قریب ۳۰ نفر آنها ضربه مغزی هستند و آسیب به سر آنها وارد شده است چون این حوادثقابل تکرار هستند پیشنهاد دارم طرح جبران خسارت شهروندان در حوادثغیرمترقبه را داشته باشیم و در قالب آن مشخص شود با چه مکانیزمی و از چه محلی خسارت‌های وارده به شهروندان تأمین شود.

وی درباره خدمات ارائه شده در سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) توسط شرکت شهر سالم و معاونت خدمات شهری نیز، گفت: ‌ در این مراسم هزار و ۱۴۹ نفر به پایگاه‌‌های شرکت شهر سالم مراجعه کردند. نکته قابل تأمل این است که از این تعداد ۲۵۷ نفر مسمومیت غذایی بودند که عمدتاً اطفال و کودکان بودند و به نظر می‌آید که ناشی از نوع پذیرایی بوده است که بعضاً با قیمه انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت با بیان اینکه تذکراتی هم سال‌های گذشته بوده که این برنامه قیمه حذف شود و غذای دیگری جایگزین شود، گفت: این تهدید کننده است چون غذایی که توزیع می‌شود سالم است ولی نگهداری و مصرف چند ساعت بعد آن باعثمشکلات گوارشی و مسمومیت برای اطفال که آسیب‌پذیری بیشتری دارند، می‌شود که این را به عنوان یک تذکر به کسانی که توزیع کننده این غذا هستند داشته باشیم که بتوانیم این آسیب‌ را هم کنترل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز