خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران در گفتگو با ایلنا:

مشکل چهل ساله تهران یک شبه حل نمی‌شود / محیط زیست شکایت کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۶۱۰

«باید با همکاری فرمانداری و بخشداری و دستگاههای قضایی علیه تمامی واحدهای خدماتی، صنفی و تولیدی که نسبت به دفع رها سازی فاضلاب در رود دره ها اقدام می کنند برخورد قانونی صورت گیرد»

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه آماری از اینکه چند درصد از محصولات مزارع آلوده جنوب شهر تهران در میادین میوه و تره بار عرضه شده‌اند، گفت: تمامی محصولات عرضه شده در میادین به صورت لحظه ای پایش می شود وما هشدارهای لازم را به آنها داده ایم که از مزارع سالم محصولات خود را تامین کنند.

علی محمد شاعری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه «از زمان فعالیت‌ام در حوزه محیط زیست ۴۰ درصد آلاینده ها کاهش یافته است»، اظهار کرد: بیش از این ۴ هزار و ۴۰۰ صنایع آلاینده وجود داشت که با تلاش بسیار تعداد آن را به ۲ هزار و ۷۰۰ آلاینده کاهش دادیم و با ید این روند ادامه یابد.

وی با بیان اینکه مشکلات محیط زیست شهر تهران در دو یا سه سال به هیچ عنوان قابل حل نیست تصریح کرد: مشکلی که طی ۴۰ سال در شهر تهران ایجاد شده است یکشبه حل نمی شود اما نباید آن را رها کرد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره ورود فاضلاب به دره‌های تهران از جمله فرحزاد و درکه تاکید کرد: باید با همکاری فرمانداری و بخشداری و دستگاههای قضایی علیه تمامی واحدهای خدماتی، صنفی و تولیدی که نسبت به دفع رها سازی فاضلاب در رود دره ها اقدام می کنند برخورد قانونی صورت گیرد. مدعی العموم در این جا سازمان محیط زیست است که باید با تنظیم شکایتی از دستگاه قضا درخواست برخورد جدی با این متخلفان را انجام دهد.

شاعری ادامه داد: این متخلفین باید در فرصت قانونی نسبت به رفع آلودگی صنفی خود اقدام کنند یا اینکه واحد آن‌ها پلمپ و تعطیل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در چند سال گذشته تخلف این واحدهای صنفی خدماتی و تولیدی در بخش رها سازی فاضلاب به رود دره ها وجود داشت هیچ اقدامی صورت نگرفته است تصریح کرد: اقدامات کافی وجدی نبود.

وی همچنین درباره پس‌آب های رها شده در جنوب شهر تهران نیز گفت: مسئولیت این مسئله به عهده آبفای شهر تهران است در مجموع ۲ میلیون متر مکعب فاضلاب شهری وارد تولید می شود متاسفانه تنها ۴۵ درصد این فاضلاب ها در شبکه فاضلاب قرار می گیرد ومابقی فاضلابهای شهر تهران رها و یا در چاههای خانگی جذب می شوند.

مشاور محیط زیست شهردار تهران درباره عرضه محصولات مزارع جنوب شهر تهران در سازمان میادین میوه و تره بار گفت: تمامی محصولات عرضه شده در میادین به صورت لحظه ای پایش می شود وما هشدارهای لازم را به آنها داده ایم که از مزارع سالم محصولات خود را تامین کنند.

شاعری با بیان اینکه تمامی محصولات در آزمایشگاههای معتبر پایش می‌شوند تا میزان بقایای سموم فلزات سنگین آن مشخص شود، در پاسخ به اینکه چند درصد از تولیدات محصولات کشاورزی جنوب شهر تهران در میادین شهر تهران عرضه می شودپاسخ صریحی نداد و گفت: عددی با این شکل نداریم.

وی ادامه داد: فاضلاب ها و پس‌آب شهری باید توسط آبفای شهر تهران کنترل و مهار شود اما این را می دانم که اگر محصولات کشاورزی عرضه شده در میادین شهر تهران آلودگی داشت حتما با‌آن برخوردهای لازم صورت می گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز