خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته حمل و نقل شورای تهران:

نیازی به سختگیری در صدور کارت‌های اعتباری مترو نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۲۲

«سرخو خطاب به مسوولان حمل و نقل شهرداری تهران که در جلسه حضور داشتند گفت: در سیستمی که ثبت نام کارت ها صورت می گیرد اشخاص نمی توانند مواردی که شامل تخفیف می شود را ثبت کنند بنابراین بدون تخفیف این کارت ها را دریافت می کنند.»

ساماندهی باربران بازار تهران، چگونگی تخصیص اعتبارات سال ۹۲ بودجه و متمم آن برای شرکت های مترو، بهره برداری مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و نیز نحوه ارائه کارت های اعتباری از جمله موضوعاتی بود که در نوزدهمین جلسه کمیته حمل و نقل شورا مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل شورا در ابتدای جلسه با شاره به نابسامانی در ارائه کارت های مترو خطاب به مسوولان حمل و نقل شهرداری تهران که در جلسه حضور داشتند گفت: در سیستمی که ثبت نام کارت ها صورت می گیرد اشخاص نمی توانند مواردی که شامل تخفیف می شود را ثبت کنند بنابراین بدون تخفیف این کارت ها را دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: اگر قرار است خدمتی به مردم شود سختگیری بیش از حد در اجرا لازم نیست باید سهل تر با این موضوع رفتار شود.

رییس کمیته حمل و نقل شورا علت به وجود آمدن این مشکلات را عدم اطلاع رسانی صحیح و به موقع حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک دانست و اظهار داشت: معاونت حمل ونقل می تواند به کسانی که تخفیف شامل حالشان می شود اطلاع رسانی کند که مشکلشان برای مثال تا ۲۰ روز آینده حل خواهد شد اگر چنین اتفاقی بیافتد دیگر کسی اعتراض نخواهد کرد.

۱۱ هزار نفر کارت سالانه مترو دریافت کردند

حجت اله بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن توضیحاتی در این زمینه اظهار داشت: مهمترین بخش صدور کارت های سالانه بخش احراز هویت است که مفصل در جلسات شورا روی آن بحثشده است خوشبختانه با تجربه ای که در سال های قبل در مورد جانبازان و کارت های منزلت داشته ایم از زمانی که به ما ابلاغ شد شروع به کار کردیم یکسری از افراد وجود دارند که تحت پوشش بهزیستی هستند ولی متاسفانه بهزیستی اطلاعات مناسبی از این افراد ندارند به عبارت دیگر سازمان بهزیستی کارت های بهزیستی را تمدید نکرده است که امیدواریم این مشکل حل شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۱ هزار نفر کارت های سالانه را دریافت کرده اند امیدواریم تا آخر خرداد ماه این ثبت نام ها تمام شود.

همچنین در ادامه جلسه چگونگی تخصیص اعتبارات بودجه سال ۹۲ و متمم بودجه سال ۹۲ به تفکیک شرکت های زیر نظر شهرداری(مترو، بهره برداری مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی) مورد بررسی قرار گرفت.

سرخو بیان کرد: علاوه بر بحثافزایش خطوط مترو باید هزینه هایی برای ایمنی ایستگاه های مترو و قطار ها هم دیده شود. شورای شهر نیز در عملیاتی شدن برنامه، تمامی کمک خود را خواهد گذاشت با این روش در آخر همه ما پاسخ گو خواهیم بود ودیگر تقصیرها را برگردن یکدیگر نمی اندازیم و درصورتی که این امر محقق نشود همه با هم در قبال مردم تقصیر کار خواهیم بود.

تهران به ۷۰۰ کیلومتر مترو نیاز دارد

رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا خاطر نشان کرد: که همه ما در قایقی به اسم برنامه ۵ ساله دوم شهرداری نشسته ایم وباید برای رسیدن به مقصد با هم همکاری کنیم واگر اطلاعات شفاف به ما داده نشود مجبور می شویم در صحن شوار تذکر بدهیم.

مهندس سرخو با اشاره به اینکه سال گذشته معاونت مالی شهرداری پرداخت پول به مترو را تایید کرد درصورتی که هیچ پولی به مترو داده نشده بود گفت: مکانیزم های دریافت و پرداخت بودجه باید تصحیح شود.

وی خاطر نشان کرد: مصوبات شورای شهر تهران با همکاری قائم مقام معاونت حمل ونقل شهرداری و دولت درتمام کشور الگوبرداری شده است(بحثموتورسیکلت های برقی، تاکسی های هیبریدی) و به تمامی مدیران عامل سازمان های شهرداری تذکر داده شده که تمام گزارش های مربوط به این مباحثبا هماهنگی کمیته حمل و نقل شورا مورد بررسی قرار گیرد چراکه بررسی ها از نگاه شرکت ها وشهرداری شاید فرق کند وگزارشات با هم مغایرت داشته باشد که این کار باعثبرداشت های نادرست از گزارشات می شود

بهروز خاطر نشان کرد: بعضی از مشکلات که شهرداری تهران دارد فقط محدود به تهران نمی شود و باید با دولت همکاری کرد و با توجه به اینکه رییس کمیته حمل و نقل شورا ارتباط خوبی با بخش های دولتی دارند می توانند ما را در حل کردن این مشکلات کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: تهران ۷۰۰ کیلومتر خطوط مترو نیاز دارد و تا زمانی که این امر محقق نشود مشکلات ترافیکی تهران حل نخواهد شد.

تمام موتور های داخل محدود طرح ترافیک برقی شود

محسن سرخو در خصوص تامین بودجه تاکسی های هیبریدی و موتورسیکلت های برقی گفت: ورود تاکسی های هیبریدی و موتور سیکلت های برقی جزء تعهدات شهرداری است ولی بودجه آن لزوما از جیب شهرداری نمی تواند هزینه شود بلکه دولت در این زمینه باید کمک کند. هم اکنون شرکت های خصوصی وجود دارند که خواستار انجام این کار هستند.

هاشمی تشکری در خصوص موتورسیکلت برقی و تاکسی های هیبریدی بیان کرد: در پی خصوصی کردن این کار هستیم و فراخوان زده ایم که با انجام مناقصه کار را به یک شرکت خصوصی واگذار خواهیم کرد(برای ۲۵ تولید کننده فراخوان زده شده است).

مهندس بهروز در خصوص تولید داخلی موتور سیکلت برقی خاطر نشان کرد: بدنه این موتورها به طور کامل ساخت داخل خواهد بود ولی قطعات فنی شان وارداتی خواهد بود.

مهندس سرخو با بیان اینکه بیشترین آلودگی وسایل محرک مربوط به موتور سیکلت است(هر موتور به اندازه ۷ خودرو آلاینده وارد هوا می کند) تاکید کرد: باید تمام انرژیمان را بگذاریم تا آخر سال ۹۴ تمامی موتورهای داخل محدوده طرح ترافیک برقی شوند.

ساماندهی باربرهای بازار

در ادامه ساماندهی باربران بازار بزرگ تهران مورد بررسی قرار گرفت.

علی محمد نژاد شهردار منطقه ۱۲ طی ارائه گزارشی در این مورد خاطر نشان کرد: موضوع باربری در بازار سالیان متمادی به روش های سنتی(چرخ دستی کوله پشتی موتور و…) انجام می شد که تقریبا در ۳ الی ۴ سال گذشته ۱۲ ۱۳ هزار چرخ دستی وجود داشته است که با همکاری شرکت بادپا و نیروی انتظامی آنها را ساماندهی کرده و برای هر کدام از آنها لباس مخصوص کارت شناسایی شماره پلاک و… فراهم شده که باعثکاهش مشکلاتی چون ترافیک سرقت و… شده است. با این ساماندهی، گاری ها می توانند وارد محدوده بازار شوند و گاری هایی که فاقد پلاک می باشند حق ورود ندارند و درصورتی که وارد شوند توسط پیک بادپا شناسایی می شوند. آمار تمامی باربران در سامانه الکترونیکی پیک بادپا وجود دارد. مکان هایی برای این چرخ دستی ها مشخص شده است و تعدادی از بازاری ها این چرخ دستی ها را تضمین کرده اند.

دربازسازی بافت فرسوده به صورت موازی مشکلات باربران بازار نیز در حال بررسی است در حال حاضر ۷۰۰۰ چرخ دستی وجود دارد همچنین حدود ۶۰۰ هزار موتور سوار در اطراف بازار فعالیت می کنند برای بازدید و رفاه سالمندان قطار پلاستیکی در بازار طراحی و اجرا شده است.

سرخو در ادامه مباحثمربوط به بازار تهران به بحثمقاوم سازی این محدوده اشاره کرد و افزود: در بحثمقاوم سازی باید طوری عمل کنیم که نماها به هم نخورند. ایشان از شهردار منطقه ۱۲ سوال کرد مقاوم سازی تا چند سال دیگرتمام می شود.

محمد نژاد درپاسخ گفت: اماکن تخریب شده زیاد می باشند و زمان زیادی لازم دارد.

در نوزدهمین جلسه کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا محسن سرخو، عضو و رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورا، تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک، حجت الله بهروز، قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک، پیمان سنندجی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی، میثم مظفر، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی، علی محمدنژاد، شهردار منطقه ۱۲، هابیل درویش، مدیرعامل شرکت مترو، ایلوش وزیری، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران، وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز