خبرگزاری کار ایران

سرخو درباره نتایج دیدار شورای تهران با روحانی گفت:

قول رئیس جمهور برای توسعه حمل و نقل عمومی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۶۲۱

«دکتر روحانی در این نشست یکی از اولویت‌های شهر تهران را توسعه‌ی حمل و نقل عمومی برشمرد و قول‌ داد که دولت در توسعه‌ی حمل و نقل عمومی بخصوص مترو و اتوبوسرانی کمک‌های بیشتری به شهرداری ارائه کند.»

همزمان با حماسه‌ی ۲۴ خرداد و انتخابات ریاست جمهوری و نیز انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در سراسر کشور؛ شب گذشته(۲۴ خرداد)؛ اعضای شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق شهردار؛ با رئیس جمهور دیدار کردند.

«محسن سرخو» عضو شورای شهر تهران درباره‌ی نحوه برگزاری و نتایج این دیدار به خبرنگار ایلنا گفت: دکتر روحانی در این نشست یکی از اولویت‌های شهر تهران را توسعه‌ی حمل و نقل عمومی برشمرد و قول‌ داد؛ دولت در توسعه‌ی حمل و نقل عمومی بخصوص مترو و اتوبوسرانی کمک‌های بیشتری به شهرداری ارائه کند.

وی افزود: تاکید دکتر روحانی بر بهبود وضعیت شهر تهران برای زندگی شهروندان بود و ایشان معتقد بود شورای شهر؛ مدیریت شهری و دولت باید نقش و وظایف خود را شناسایی و به خوبی انجام دهند.

سرخو گفت: باتوجه به اینکه دولت درصدد همکاری بیشتر با شورای شهر است، به نظر می‌رسد فصل جدیدی در توسعه‌ی همکاری‌ها بوجود آمده که امیدوارم آثار و نتایج مثبت آن را شهروندان تهرانی ببینند.

عضو شورای شهر یادآور شد: در این جلسه توضیح دادم تهران به ۷۴ کیلومتر مترو نیاز دارد اما باتوجه به اینکه در برنامه‌ی ۵ ساله شهرداری؛ تنها سالی ۳۰ کیلومتر قابل پیش‌بینی‌ است لذا تا سال ۹۷، تنها ۱۵۰ کیلومتر به متروی تهران اضافه می‌شود که این میزان با ۱۵۲ کیلومتر متروی در دست بهره‌برداری و ۵۰ کیلومتر متروی توسعه‌ی حرم امام؛ به ۳۵۰ کیلومتر یعنی نصف مترو مورد نیاز شهر تهران می‌رسد که این میزان پاسخگوی حمل و نقل شهری نیست.

سرخو؛ دیگر بحثمورد اشاره‌ی این دیدار را گفتگو درباره‌ی موتورسیکلت‌های برقی و تاکسی‌های هیبریدی عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور در این مورد هم تاکید داشت که دولت درباره‌ی واردات ابزار مورد نیاز و تاکسی‌های هیبریدی کمک لازم را ارایه خواهد کرد. این کمک درقالب کاهش عوارض گمرکی خواهد بود.

عضو شورای شهر افزود: رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد آلودگی بنزین در کشور مرتفع شده است. این موضوع باتوجه به تصویب فیلترگذاری سیستم‌های دیزلی در شورای شهر؛ در آینده به کاهش آلودگی هوا کمک شایانی خواهد کرد. ما همچنین از رئیس جمهور درخواست کردیم تمام سیستم‌های دیزلی مربوط به دستگاه‌های دولتی مجهز به فیلتر جذب آلودگی شوند تا هوای پاک را روزهای بیشتری در تهران تجربه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز