خبرگزاری کار ایران

مدیریت شهری نیازمند سرمایه گذاری دولت در بخش حمل و نقل عمومی است

کد خبر : ۱۸۰۸۴۸

برنامه های مناسبی از سوی دولت جدید برای بخش حمل و نقل دیده شده، ضمن این که اتمام طرح های حمل و نقلی نیمه تمام در شهرها و کلان شهرها، نیازمند توجه و همکاری سریع و بدون وقفه دولت است.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری خواستار کاهش سرمایه گذاری شهروندان در بحثحمل و نقل است، گفت: به این منظور نیازمند همیاری دولت جهت سرمایه گذاری در این بخش هستیم، زیرا منافع مستقیم آن در وهله نخست، توسط دولت استحصال می شود و به عبارتی به خود دولت می رسد.

به گزارش ایلنا، مهندس حجت الله بهروز با اشاره به اینکه کمک به حمل و نقل عمومی از سوی دولت در همه جای دنیا مرسوم و متداول است اما اجرای این مصوبات به خواست دولت ها بستگی دارد، افزود: این موضوع در برنامه ۵ ساله توسعه کشور به صراحت مورد تأکید قرار گرفته و در بودجه سالانه کشور نیز به تصویب مجلس رسیده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال های گذشته حمایت از حمل و نقل شهری مناسب نبود و دولت گذشته برای حمایت از حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری کمک نکرد، تأکید کرد: برنامه های مناسبی از سوی دولت جدید برای بخش حمل و نقل دیده شده، ضمن این که اتمام طرح های حمل و نقلی نیمه تمام در شهرها و کلان شهرها، نیازمند توجه و همکاری سریع و بدون وقفه دولت است.

قائم مقام معاون شهردار تهران با اشاره به این که به عنوان نمونه ناوگان اتوبوسرانی در شهرها وضعیت مناسبی ندارد، اظهار کرد: از دست دادن زمان و موکول کردن کمک به حمل و نقل عمومی به آینده، تنها بر عقب ماندگی های بر جای مانده از گذشته می افزاید.

بهروز با بیان اینکه امیدواریم دولت نسبت به حمایت از ضمانت باز پرداخت قراردادهای مدیریت شهری در زمینه مترو اقدام نماید، تصریح کرد: خوشبختانه دولت روحیه خوب و نظر مثبتی در حل مسأله حمل و نقل دارد و در صورت اقدام فوری دولت در جهت کمک به حمل و نقل عمومی، در زمینه کاهش مصرف انرژی و نیز کاهش آلودگی هوا می توانیم به پاسخ مثبت دست پیدا کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه حمایت از مدیریت شهری در دولت گذشته به دست فراموشی سپرده شد و در این ارتباط با حمل و نقل شهری هیچ حمایتی از جانب دولت صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: درخواست دیگرمان از دولت در بحثحمل و نقل، انجام ضمانت بازپرداخت قرارداردهای مدیریت شهری در زمینه اتوبوسرانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز