خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

مصوبه الزام شهرداری برای سوادآموزی کم سوادان بر زمین مانده است

کد خبر : ۱۸۴۳۶۷

مصوبه شورای شهر تهران در دور سوم مبنی بر الزام شهرداری برای سوادآموزی کم سوادان شهر تهران با کمک آموزش و پرورش در زمین مانده و تاکنون اجرا نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار برقراری ارتباط میان آموزش و پرورش و شهرداری تهران و رفع سوءتفاهم های گذشته شد.

به گزارش خبرنگارایلنا، رحمت اله حافظی امروز در هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دربرخی از مدارس وسایل ورزشی و تجهیزات بدنسازی در قالب ایستگاه تندرستی ایجاد شده است، گفت: اجازه داده شود، بانوان از این وسایل در ساعتی که مدارس تعطیل است، استفاده کنند.

وی به طرح تحول آموزش و پرورش اشاره کرد وافزود: انتظار بود با این طرح، تحول در محتوای آموزشی ایجاد شود نه در ظاهر. همچنین ما انتظار داریم دبستان به ادبستان تبدیل شود و امور تربیتی پررنگ تر شود.

حافظی همچینن خواستار استفاده از ظرفیت دانش آموزان در حوزه سلامت شد و افزود: از ظرفیت دانش آموزان در حوزه سلامت می توان بهره برد برای نمونه در حوزه آلودگی صوتی می توان با آموزش دادن دانش آموزان نسبت به عوارض آلودگی صوتی و فرهنگ سازی در این زمینه از بوق زدن های بی مورد در شهر کاست.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای مدارس شهر تهران در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بر اساس این بودجه، سرانه هر مدرسه ۱۵ میلیون است، در مجموع ۳۰ درصد بودجه برای امور عمرانی، ۳۰ درصد تجهیزات و ۴۰ درصد نیز برای برنامه ای تعریف شده است.

رئیس کمیسیون سلامت همچنین از وزیر خواست تا از چگونگی وضعیت سرانه مدارس دولتی در شهر تهران و مکانیابی برای ایجاد مدارس دولتی در مناطقی کم برخوردار همچون ۲،۵، ۲۱ و ۲۲ توضیحاتی ارائه دهد.

وی همچنین به مصوبه شورای شهر تهران در دور سوم مبنی بر الزام شهرداری برای سوادآموزی کم سوادان شهر تهران با کمک آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این مصوبه در زمین مانده است و تاکنون اجرا نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز