خبرگزاری کار ایران

مترو تهران رکورد خود را شکست

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۴۲

در حال حاضر فقط در ۱۷ کیلومتر پروژه در دست ساخت نیمه شمالی خط سه، حدود ۶۰ کارگاه و جبهه کاری فعال است که در سه شیف کاری و به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با گذشت دو هفته از ثبت رکورد ۳۰۲ متری لاینینگ در نیمه شمالی خط سه، این هفته با انجام ۴۰۰ متر لاینینگ رکورد قبلی خود را شکست.

به گزارش ایلنا، هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو در ادامه بازدیدهای چهارشنبه کارگاهی مدیران عالی شهرداری تهران از نیمه شمالی خط سه مترو، صبح امروز به همراه معاونین و مدیران این شرکت به صورت بازدید میدانی ۱۷ کیلومتر طول خط در جریان آخرین وضعیت پروژه قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با اشاره به این که در مدت هفته اول تیرماه جاری در نیمه شمالی خط سه برای اولین بار در طول تاریخ ساخت مترو کشور و تهران، حدود ۳۰۲ مترو لاینینگ شامل(خاکبرداری به قطر تونل - حفاظ موقت - عایق کاری - آرماتوربندی - قالب - بتن‌ریزی) برای بهره برداری به ثبت رسید، اظهار داشت: به همت جهادی کارگران و مهندسان، این میزان رکورد در طول هفته جاری بار دیگر شکسته شد و حدود ۴۰۰ متر لاینینگ برای بهره برداری در این پروژه به ثبت رسید.

درویشی ثبت رکورد جدید را مرهون تلاش جهادی کارگران و مهندسان بومی و حمایت های شهرداری تهران و توجه و پیگیری های ویژه شهردار و قائم مقام شهردار تهران دانست و گفت: در حال حاضر فقط در ۱۷ کیلومتر پروژه در دست ساخت نیمه شمالی خط سه حدود ۶۰ کارگاه و جبهه کاری فعال است که در سه شیف کاری و به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام این که این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه سال دقیقاً مطابق با برنامه زمانبندی در حال پیشرفت است، تصریح کرد: ریل مورد نیاز ۱۷ کیلومتر و تجهیزات موردنیاز برای نصب ریل تامین شده و تا دو هفته دیگر بالغ بر ۳ و نیم کیلومتر ریل‌گذاری خط به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به این که معمولاً در ساخت پروژه های مترو مراحل لاینینگ، ریل‌گذاری و نازک کاری ایستگاهها و… به ترتیب انجام می‌گیرد، گفت: امروز در پروژه ۱۷ کیلومتری نیمه شمالی خط سه همه مراحل یاد شده به موازات هم در حال انجام است و این پروژه به معنای واقعی کلمه به دانشگاهی برای کاربردی کردن ابعاد مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی مبدل شده است.

وی با اعلام این که حجم متراکم عملیات عمرانی در این بخش از مترو در طول تاریخ ساخت مترو در کشور و تهران کم نظیر بوده است گفت: امروز کارگاههای مترو در زیر پوسته شهر تهران به معنای واقعی کلمه به مرکزی برای معرفی عینی و دقیق مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی مبدل شده است و آمادگی داریم با دانشگاههایی که واحدهای درسی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی برای دانشجویان تعریف کرده‌اند برای معرفی هر چه اجرایی تر و میدانی ابعاد اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی همکاری کنیم.

درویشی با تاکید بر این که امروز صنعت مترو در زمینه خودکفایی و استقلال علمی و بومی سازی این صنعت و عملیاتی کردن اهداف مدنظر در اقتصاد مقاومتی پیشرو سرآمد کشور است، بیان داشت: رسانه ملی در معرفی دستاوردهای بومی بخصوص در زمینه پروژه های همسو با پیام سال رسالت و وظیفه مهمی دارد و ما انتظار داشتیم و داریم این رسانه، حماسه غرورآفرین جهادگران گمنام صنعت مترو در زیر پوسته شهر تهران را آن گونه که شایسته است به تصویر بکشد و امیدواریم از این پس شاهد توجه بیش از پیش مسئولان رسانه ملی برای معرفی پروژه عظیم مترو تهران و حومه و حجم عملیات گسترده آن به افکار عمومی باشیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) به تازگی در همایش سه دهه مدیریت جهادی در عرصه اقتصاد کشور موفق به دریافت نشان افتخاری مدیر نمونه جهادی کشور شد.

پروژه ۱۷ کیلومتری نیمه شمالی خط سه برای تکمیل ۳۷ کیلومتر این خط که ۲۰ کیلومتر قبلاً زیربار ترافیک رفته است مطابق برنامه زمانبندی تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز