خبرگزاری کار ایران

مسئول اتحادیه کارگران شهرداری تهران:

انتقال کارکنان زن برای حفظ خانواده‌شان بود

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۵۱۷

«هر کارمند زنی که در شهرداری جا به جا شده، به شغل بالاتری منتقل شده است. این اقدام بخشی از طرح طبقه بندی مشاغل است که هر دوسال برای کارمندان اجرا می‌شود.»

مسئول اتحادیه کارگران شهرداری تهران مردانه شدن برخی از مشاغل شهرداری تهران را اجرای بخشی از طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان شهرداری تهران اعلام کرد.

«رحیم عباسی» در این باره به ایلنا گفت: هر کارمند زنی که در شهرداری جا به جا شده، به شغل بالاتری منتقل شده است. این اقدام بخشی از طرح طبقه بندی مشاغل است که هر دوسال برای کارمندان اجرا می‌شود.

وی درخصوص علت این اقدام ادامه داد: اکثر مشاغل در شهرداری تهران ۲۴ ساعته هستند. کارکنان زن شهرداری تمایل داشتند به مشاغلی منتقل شوند که ساعت کاری کوتاهتری داشته باشد. جابه جایی این کارکنان در راستای درخواستهای مکرر آن‌ها انجام شده است.

عباسی با اشاره به طرح طبقه بندی مشاغل افزود: کارکنان زن شهرداری تمایل داشتند در قالب این طرح جا به جا شوند. بسیاری از این کارکنان به خاطر ساعات طولانی کار دچار اختلافات خانوادگی شده بودند. انتقال این کارکنان زن در جهت حمایت از زندگی خانوادگی آن‌ها و رفاه حالشان بوده است. شهرداری تهران به خاطر حفظ زندگی خانوادگی کارکنان زن، هنگام اجرای طبقه بندی مشاغل آن‌ها به سمتهایی با ساعت کاری کوتاه‌تر منتقل کرده است.

وی تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح بهترین پستهای شهرداری تهران را کارکنان زن در اختیار دارند. انتقال تمام این کارکنان در واقع منجر به ارتقای شغلی آن‌ها شده است. هیچ کدام از این کارکنان شکایتی از این اقدام نداشته‌اند.

عباسی در پاسخ به اینکه سمت‌های مورد نیاز برای انتقال این کارکنان زن در شهرداری چطور مهیا شده است، گفت: اکثر این سمت‌ها به علت بازنشسته شدن کارمندان خالی مانده بود. از طرفی چون این اقدام در قالب طرح طبقه بندی مشاغل انجام شده نیازی به ایجاد سمت جدید یا جا به جا کردن دیگر کارمندان نبود.

وی با اشاره به نامه معاون وزیر کار به شهرداری تهران در واکنش به مردانه کردن برخی مشاغل افزود: در شهرداری تهران هیچ کار غیر قانونی انجام نشده است. وزارت کار درحالی به این اقدام اعتراض کرده که در بسیاری از ادارات این وزارتخانه کارکنان زن جا به جا شده و کارکنان مرد جای آن‌ها را گرفته‌اند.

شهرداری تهران در تاریخ ۲۱ اردیبهشت سال جاری طی مصوبه با ضرب العجل یک ماهه تمامی مدیران ارشد و میانی واحدهای شهرداری تهران را موظف کرد برای سمت‌هایی مثل مسئول دفتر، اپراتور، تایپیست، منشی و… که در محدوده دفتر مدیران اشتغال دارند، صرفا از کارمندان «آقا» استفاده کنند.

در این نامه به امضای معاون هماهنگی و امور مناطق ضمنا تاکید شده حتی المقدور محل استقرار کارکنان زن و مرد مورد بازنگری قرار گرفته و به صورت جداگانه طراحی و اجرا گردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز