خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته عمران شورای شهر تهران خبرداد:

افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی نرخ پارکینگ‌های عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۰۰۸

تلاشمان این است که با افزایش هزینه پارکینگ در محدوده طرح ترافیک، اشتیاق به استفاده از وسیله نقلیه شخصی در مرکز شهر به حداقل برسد و شهروندان با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر تصویب لایحه افزایش قیمت استفاده از پارکینگ‌های عمومی پایتخت در شورای شهر گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، نرخ پارکینگ‌های عمومی ۲۵ تا ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، اقبال شاکری با اشاره به اینکه نرخ‌گذاری پارکینگ‌های عمومی بر اساس ۴ عامل محاسبه می‌شود، افزود: این عوامل شامل نوع پارکینگ از جمله روباز، مسقف، مکانیزه و حاشیه‌ای و واقع شدن محل آن در داخل یا خارج از محدوده و نیز نوع وسیله نقلیه از موتورسیکلت تا کامیون و زمان و میزان توقف آن وسیله است.

وی با اعلام اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر، نرخ پارکینگ‌های عمومی ۲۵ تا ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد، تأکید کرد: تعرفه‌های مربوط به حمل و نقل از جمله قیمت پارکینگ‌های عمومی در چند سال گذشته، با توجه به تأثیری که می‌توانست در ایجاد تورم روانی در زندگی شهری بر جای بگذارد، تقریباً تغییر نکرده بود.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر، مجاز به افزایش بیشتر قیمت پارکینگ‌های عمومی بود، اظهار کرد: در تصویب لایحه مربوطه با نگاه معقول و منطقی، تعرفه‌ها به صورت مناسب محاسبه شد، هر چند در رابطه با پارکینگ‌های عمومی تحت مالکیت بخش خصوصی باید مالکان آن‌ها به فعالیت در این بخش ترغیب شوند.

شاکری با بیان اینکه برنامه‌ای برای توسعه پارکینگ در محدوده طرح ترافیک وجود ندارد، تصریح کرد: تلاشمان این است که با افزایش هزینه پارکینگ در این محدوده، اشتیاق به استفاده از وسیله نقلیه شخصی در مرکز شهر به حداقل برسد و شهروندان با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز