خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در گفتگو با ایلنا:

هیچ کس اجازه ندارد به شهروند حتی متخلف هم تعرض کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۹۷

در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد، باید با شدید‌ترین وجه ممکن برخورد شود تا برای کسانی که به انواع مختلف موجب تحقیر مردم و تضییع حقوق آنها می‌شوند، درس عبرتی باشد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: تخلفات باید مطابق قانون مورد بررسی قرار گیرد و هیچ کس اجازه ندارد به شهروندی حتی اگر تخلفی هم انجام داده باشد، تعرض کند.

پرویز سروری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد درگیری عوامل پیمانکار طرف قرارداد شهرداری تهران با یک کارگر جمع آوری ضایعات که در ‌‌نهایت به مرگ این کارگر منجر شد، اظهار داشت: جان شهروندان یکی از مهمترین موضوعات برای شورای شهر است و شورای شهر نیز تا کنون نشان داده که در این زمینه کوتاهی نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع حتما باید مورد پیگیری قرار گیرد، افزود: در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد، باید با شدید‌ترین وجه ممکن برخورد شود تا برای کسانی که به انواع مختلف موجب تحقیر مردم و تضییع حقوق آنها می‌شوند، درس عبرتی باشد.

به گفته رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران پیگیری این موضوع یکی از مهمترین وظایف شورای شهر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وقوع این حادثه به شهرداری مربوط می‌شود یا خیر گفت: اگر عوامل پیمانکار مرتکب این جرم شده باشند، به شهرداری ربطی پیدا نمی‌کند، و باید به عنوان شهروندی که مرتکب تخلف شده، با آنها برخورد شود و مستقیما به شهرداری مربوط نمی‌شود.

سروری تصریح کرد: پیمانکاران در حوزه تعیین شده به صورت مستقل انجام وظیفه می‌کنند، اما من معتقدم که مدیریت شهری به عنوان مدافع حقوق شهروندان باید حتما این موضوع را پیگیری کند.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اگرچه وقوع این حادثه متوجه پیمانکار است اما شهردار باید وظیفه نظارتی خود را به خوبی ایفا کند.

وی در پاسخ به این سوال که عوامل پیمانکار شهرداری می‌توانند، پنجه بوکس همراه خود داشته باشند، اظهار داشت: فارغ از اینکه استفاده از پنچه بوکس جرم است، هیچ کس اجازه ندارد به شهروندی حتی اگر تخلفی هم انجام داده باشد، تعرض کند. چرا که تخلفات باید مطابق قانون مورد بررسی قرار گیرد و هیچ کس حق ندارد با شهروندان به صورت تحقیرآمیز برخورد کند.

سروری در رابطه با برخورد نامناسب برخی ماموران سد معبر شهرداری با مردم نیز تصریح کرد: اگر برخی ماموران سد معبر شهرداری بر خلاف اخلاق و قانون رفتار کنند، حتما باید با آنها برخورد شود، البته نباید این مسئله را به همه آنها تسری داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز