خبرگزاری کار ایران

در واکنش به آلوده کردن شبکه آب شرب تهران توسط پیمانکاران شهرداری؛

مقصر بودن پیمانکار را نمی‌پذیریم، شهرداری مسئول است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۶۷۷

شورای شهر به عنوان یک دستگاه فرادست و ناظر بر شهرداری در صورت وقوع چنین اتفاقی، این بهانه را که پیمانکار مقصر است، نمی‌پذیرد و ما با شهرداری طرف هستیم.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در واکنش به ادعای ایجاد حدود ۲۰۰ انشعاب غیر‌مجاز توسط پیمانکاران فضای سبز شهرداری در آب شرب مردم تهران گفت: اگر چنین موضوعی رسما اعلام شود و شهرداری پاسخ مناسبی نسبت به آن نداشته باشد، به عنوان دستگاه ناظر از شهردار سوال خواهیم کرد.

محمد حقانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: آلوده کردن آب شرب تهران توسط پیمانکاران شهرداری ادعایی است که توسط سازمان آب و فاضلاب تهران مطرح شده و در جلسه‌ای که آنها با اعضای کارگروه آب و خاک کمیسیون سلامت و محیط زیست داشتند، معتقد بودند که حدود ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز توسط پیمانکاران فضای سبز شهرداری در آب شرب مردم تهران ایجاد شده که شبکه را آلوده می‌کند.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: اما از سوی دیگر همکاران ما در شهرداری تهران؛ معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران مدعی هستند که چنین چیزی صحت ندارد.

حقانی یادآور شد: من نیز که سال‌ها در مسئولیت اجرایی شهرداری تهران حضور داشتم، اطلاع دارم که سال‌ها قبل، شبکه آب خام شهرداری تهران برای آبیاری درختان و پارک‌های سطح شهر جدا شده اما سازمان آب و فاضلاب تهران مدعی است که پیمانکاران شهرداری تعدادی از منابع آب شرب را مخفیانه مورد برداشت قرار می‌دهند.

وی با اشاره به جلسه‌ای که در این زمینه برگزار شده است، افزود: در جلسه‌ای که داشتیم مقرر شد؛ معاونت خدمات شهری شهرداری تهران هر جا که تخلفی در این خصوص مشاهده کردند، به اطلاع ما برسانند تا ما نیز با آنها برخورد لازم را انجام دهیم.

حقانی تصریح کرد: سازمان آب و فاضلاب تهران معتقد است چون برخی از پیمانکاران، شبکه آب شرب را به شبکه آب خام وصل می‌کنند، آب شرب تصفیه شده با آب خام تداخل پیدا می‌کند و آلوده می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران افزود: سازمان آب و فاضلاب تهران ادعا می‌کند که ۵/۱ درصد آب شرب تهران توسط شهرداری برداشت می‌شود و از سویی پاسخ شهرداری به آنها این بوده که اگر درجایی چنین اتفاقی می‌افتد به ما اطلاع دهید تا با آن برخورد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان آب و فاضلاب تهران اسنادی نیز جهت تایید ادعای خود ارایه کرده است یا خیر، گفت: شرکت آبفا فیلمی را در این رابطه به ما نشان دادند که در آن پیمانکاران شهرداری از آب پاک برداشت می‌کنند و در این فیلم نشان داده می‌شود که با آزمایشات شیمیایی که بر روی آب انجام می‌گیرد، رنگ آب قرمز شده و این نشان می‌دهد که در آب شبکه آبرسانی، آب تصفیه نشده جریان دارد.

حقانی تصریح کرد: اگر چنین مواردی رسما اعلام شود و شهرداری پاسخ مناسبی نسبت به آن نداشته باشد ما به عنوان دستگاه ناظر از شهردار سوال خواهیم کرد اما باید این موارد رسما به ما اعلام شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد: شهرداری موظف است در رفتار و اعمال پیمانکاران نظارت داشته باشد چرا که اگر روزی از یک پیمانکاری خلافی سر بزند، توسط دستگاه اجرایی که‌‌ همان شهرداری است به مقامات قضایی معرفی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما شهرداری را در همه موارد مسئول می‌دانیم، افزود: شورای شهر به عنوان یک دستگاه فرادست و ناظر بر شهرداری در صورت وقوع چنین اتفاقی، این بهانه را که پیمانکار مقصر است، نمی‌پذیرد و ما با شهرداری طرف هستیم. چرا که به هر حال شهرداری باید در کار‌ها نظارت داشته باشد و مسئولیت‌ها را به پیمانکار واجد شرایط واگذار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز