خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

سالیانه ۴۰۰ میلیارد از جیب مردم برای جمع آوری زباله صرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۶۳۷

این مبلغ سالیانه ۴۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود، در حالی که کسانی هستند با هزینه کمتر می‌توانند این وظیفه را به عهده بگیرند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: روزانه ۱/۳ میلیارد تومان از جیب مردم برای جمع آوری زباله صرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران به بحران آب در کشور اشاره کرد و گفت: سازمان‌های جهانی پیش بینی کرده بودند که ایران ۳۰ سال خشکسالی را در پیش رو دارد اما کسی اقدامی انجام نداد.

وی افزود: بسیاری از کشور‌ها هم این مشکل را داشته‌اند اما در هیچ کجا اعلام نشد که آب پشت سد‌ها تا یک ماه دیگر خشک می‌شود، بنابراین این مساله به معنای سوءمدیریت در مورد بحران آب است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ خرداد ماه نیز در صحن علنی شورا در مورد این مساله تذکر داده شد، افزود: بهتر است که بجای صحبت در پشت درهای بسته با مردم سخن بگوییم سال‌های گذشته ۷۵ درصد از آب مصرفی کشور از آب پشت سد و ۲۵ درصد از طریق آب چاه تامین می‌شد که امسال این رقم‌ها به ترتیب به ۵۸ و ۴۲ درصد رسید، اگر همین روند ادامه پیدا کند این نسبت ۴۰ به ۶۰ درصد خواهد شد.

حافظی تصریح کرد: میزان نیترات آب باید ۴۵ گرم در لیتر باشد که این رقم در آب لوله کشی شهر ما حدود ۵۰ است حال اگر نسبت آب چاه افزایش پیدا کند، میزان نیترات نیز افزایش پیدا می‌کند، زیرا میزان نیترات آب چاه ۶۰ گرم در لیتر است.

وی با تاکید براینکه مقدار زیاد نیترات در آب برای کودکان زیر ۱۰ سال بسیار مضر است و حتی در نوزادان می‌تواند موجب مرگ و میر باشد، افزود: بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بخشی از هزینه‌های بحران آب، برای تامین آب معدنی استفاده شود تا یک درصد از آبی که برای شرب مصرف می‌شود از این طریق تامین شود و آب لوله کشی به مصارف بهداشتی دیگر برسد. همچنین شبکه آبرسانی در کشور باید به شکلی تعبیه شود که همه در کشور از ترکیب یکسانی استفاده کنیم.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه جلسات شورای شهر نباید به روزمرگی تبدیل شود، گفت: ‌شورای شهر باید پایه علمی اداره شدن شهر را بگذارد، شاید در شهرهای کوچک بتوان با روش‌های سنتی اقدام کرد اما در شهرهای کلان چنین امکانی وجود ندارد، به دلیل روش‌های سنتی موجود شاهدیم که مدیران شهرداری روزانه ۱۸ الی ۲۰ ساعت کار می‌کنند که جای تقدیر دارد اما باید از فرصت شورا استفاده کنیم تا ایده آل‌هایی تعریف و راه و زمان رسیدن به آن‌ها مشخص شود.

حافظی با بیان اینکه روزانه ۱/۳ میلیارد تومان از جیب مردم برای جمع آوری زباله صرف می‌شود، اظهار کرد: ‌ این مبلغ سالیانه ۴۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود، در حالی که کسانی هستند با هزینه کمتر می‌توانند این وظیفه را به عهده بگیرند.

وی در پایان به جلب مشارکت مردم اشاره کرد و گفت: ‌ باید در این زمینه همکاری و همفکری مردم را جلب کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز