خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

اختیارات شورا با انتخاب شهردار توسط مردم محدود نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۶۳

شورا باید تلاش کند که زمینه نفوذ خود بر لایه‌های زیرین شهرداری را افزایش دهد، امروزه انتخاب شهرداران مناطق و معاونین شهرداری به دور از نظرات شورا صورت می‌گیرد.

یک عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه انتخاب شهردار توسط مردم می‌تواند نقطه قوتی باشد، گفت: هر چه اختیار مردم بیشتر شود، نیروهای ملی‌تر و با تجربه‌تری برای شهرداری به صحنه می‌آیند و این مسئله اختیارات شورا را محدود نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صدو مین جلسه علنی شورای شهر تهران اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران در مورد با شگاه پرسپولیس تهران صحبت کرد وگفت: کسانی که به ما رای داده‌اند انتظار دارند که به وضعیت این باشگاه‌ها رسیدگی شود از این رو پیشنهاد می‌کنم که آقای سیاسی و رحیمی که از مسئولان پرسپولیس هستند را برای توضیح در مورد وضعیت باشگاه به شورا دعوت کنید.

در ادامه شاکری ضمن تشکر از سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گفت: روز گذشته به دلیل انجام عملیات‌های عمرانی زیر گذر آزادی مشکلات بسیاری ایجاد کرد به طوری که مردم سه ساعت در ترافیک سنگین مانده بودند این اتفاق برای پل گیشا نیز در حین انجام عملیات عمرانی افتاده است، شهرداری می‌تواند با استفاده از رادیو و پخش تراکت چند روز قبل در این زمینه به مردم اطلاع رسانی کند و من پیشنهاد می‌دهم که به خاطر مشکلات پیش آمده از حقوق مسئولان مبلغی کم شود.

انصاری عضو دیگر شورا در این جلسه به طرح مجلس برای مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: اگر شورا را منحل کنند بهتر ازانجام این گونه طرح‌ها است در حالی که تلاش می‌شود کار‌ها را به بخش‌های غیر دولتی واگذار کنیم طرح نمایندگان مجلس زمینه دخالت قوا در مدیریت شهری را افزایش می‌دهد.

وی افزود: اما قطعا انتخاب شهردار توسط مردم می‌تواند نقطه قوتی باشد هر چه اختیار مردم بیشتر شود نیروهای ملی‌تر و با تجربه‌تری برای شهرداری به صحنه می‌آیند و این مسئله اختیارات شورا را محدود نمی‌کند.

انصاری ادامه داد: شورا باید تلاش کند که زمینه نفوذ خود بر لایه‌های زیرین شهرداری را افزایش دهد امروزه انتخاب شهرداران مناطق و معاونین شهرداری به دور از نظرات شورا صورت می‌گیرد درحالی که در لایحه عنوان شده می‌توان این مطلب را وارد کرد که شهرداران مناطق و معاونین باید به تایید اعضای شورا برسد.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که احمدی‌نژاد با رای اعضای شورای شهر دوم انتخاب و اینجایگاه برای او سکوی پرتابی شد تا با هشت سال مشکلات دوران ریاست جمهوری او روبرو باشیم.

انصاری ابراز امیدواری کرد لایحه دولت مورد نقد و ارزیابی قرار بگیرد و شاهد قوی‌ترشدن بیشتر شورا‌ها باشیم. این عضو شورای شهر افزود: همچنین در مورد بازار میوه و تره بار فرمانیه تذکری به شهرداری داده‌ایم که پاسخ قانع کننده به ما داده نشده است.

در ادامه این جلسه علیرضا دبیر در مورد لایحه‌ها و طرح‌های مطرح شده در مورد مدیریت شهری گفت: انتخاب شهردار در دنیا چندین مدل دارد اما در واقع می‌دانیم آنچه به اسم شهردار در کشور ما وجود دارد در واقع مدیر شهری است و در صورتی می‌شود شهردار را مردم انتخاب کنند که مدیریت واحد شهری به وجود آید.

وی تصریح کرد: خوب است که تلاش خود را در جهت افزایش اختیار شورا‌ها قرار دهیم، شاید درست نباشد که این صحبت را بیان کنیم اما ما در واقع شورای شهرداری هستیم.

وی ادامه داد: قانون سال ۱۲۸۶ مجلس ملی سابق در مورد انجمن شهر‌ها از قانون کنونی شورا‌ها قوی‌تر است، انشااله که ما در شورای بعدی نیستیم اما باید به افزایش اختیارات شورا توجه شود.

دبیر گفت: انتخاب شهردار توسط مردم خوب است به شرطی که اختیارات عنوان شده به شهردار داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز