خبرگزاری کار ایران

رئیسی در نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها: / تکرار /

شورا ساخت و سازهای غیرمجاز را پیگیری کند / نمایندگی مردم نباید با هیچ فسادی همراه باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۰۵

در شهر سالم عقلانیت، قانون‌مداری، ‌ معنویت و عدالت بر پایه توحید جاری است و طبیعی است که هر گونه روابط ناسالم مخالف با رقم خوردن شهری سالم است.

دادستان کل کشور گفت: در نظام شهری باید نیروهای صالح حضور داشته باشند و از استفاده افرادی با روابط ناسالم جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در نهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به ویژگی‌های شهر سالم افزود: در شهر سالم عقلانیت، قانون‌مداری، ‌ معنویت و عدالت بر پایه توحید جاری است و طبیعی است که هر گونه روابط ناسالم مخالف با رقم خوردن شهری سالم است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه غربی‌ها تحت عنوان نظم نوین جهانی تابلوهایی را به اسم دموکراسی، حقوق بشر و آزادی در دست گرفته‌اند، گفت: این تابلوها هم از نظر عملکردی کارکرد خود را از دست داده اند و هم به لحاظ نظری مورد تردید و خدشه قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در نظام ما که مبتنی بر رای مردم است جلوه اراده مردم در شوراها، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری به خوبی دیده می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه در شوراها هیچ جلوه‌ای از فساد نباید وجود داشته باشد، گفت: نمایندگی مردم با هیچ فسادی نباید همراه باشد و در همه بخش‌ها باید عملکردها باید به گونه ای باشد که فساد نتواند به آنجا رخنه کند.

دادستان کل کشور افزود: در نظام شهری باید نیروهای صالح حضور داشته باشند و از استفاده از افرادی با روابط ناسالم جلوگیری شود.

وی به ساخت و سازهای غیرمجاز درون شهری و برون شهری اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و باغات است که به ویژه در شهرهای خوش آب و هوا خود را نشان می‌دهد زیرا بر اساس قانون این ساخت و سازها ممنوع است.

دادستان کل کشور گفت: شاهدیم که در برنامه‌ریزی بودجه‌ای برای دریافت جریمه تخلفات مردم برنامه ریزی شده است چرا باید اصل آن را مجاز بپنداریم تا بنا را بر آن بگذاریم که درآمدی از این طریق به وجود آید. برای دولت نیز در بحثقاچاق کالا این مساله مطرح است.

وی افزود: بنابراین تاکید می‌کنم که در شورا ساخت و سازهای غیرمجاز را پیگیری کنید. چگونه می‌شود که در حریم یک رودخانه هتلی ساخته شود. زیرا ساخت هتل کار یک سال و دو سال نیست و مسئولین شهر موظف به جلوگیری از این ساخت و سازهای غیرقانونی بوده‌اند. بنابراین دولت و وزارت جهاد کشاورزی موظف است که از تغییر کاربری این اراضی جلوگیری کند.

دادستان کل کشور افزود: ما در کمیسیون ماده ۱۰۰ هزاران حکم اجرا نشده داریم. علاوه بر متخلفین باید با مامورانی که موظف به برخورد و پیشگیری از این تخلفات بودند اما از وظیفه خود تخطی کردند نیز برخورد کنیم.

وی اشاره کرد: جایگاه شورای اسلامی شهر و روستا به صورتی است که می‌تواند بر کار شهرداری‌ها نظارت داشته باشد و در به وجود آمدن این گونه مسائل نقش پیشگیرانه‌ای را ایفا کند.


رئیسی گفت: همچنین بخشی از این تخلفات و ساخت و سازها تحت عنوان تعاونی یا وابسته به سازمان‌های مختلف صورت می‌گیرد. در حالی که تخلف چه برای شخص حقیقی و چه برای سازمان تخلف است و حتی برای کسانی که وابسته به جایگاه سازمانی هستند بدتر است.

وی با بیان اینکه درون خود شوراها می‌تواند بخش نظارتی وجودد داشته باشد، افزود: از آنجا که حتی یک تخلف می‌تواند به مجموعه ضربه بزند نظارت درون سازمانی می‌تواند نقش مفیدی را انجام دهد و بر کار افرادی که «امضای طلایی» دست‌شان است نظارت کنند تا حتی زمینه تخلف و فساد نیز از بین برود اما اگر تخلف به دستگاه قضایی اعلام شود، قوه قضاییه پیش از اثبات جرم آن را مطرح نخواهد کرد.

وی افزود: قانون‌مداری، معنویت و اخلاق باید در عملکرد دولتمردان و مسئولان متجلی باشد و تخلف از قانون باید برای آنها به ضد ارزش تبدیل شده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز