خبرگزاری کار ایران

دنیامالی در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس به عضویت همزمان در شورا و فدراسیون ورود کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۰۵

من ۱۰ سال رئیس فدراسیون بوده‌ام و حتی یک ریال هم به خاطر این سمت دریافت نکردم، حتی تمام هزینه‌های سفرم را خودم پرداخت می‌کردم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی کشور گفت: به نظر من عضویت در شورای شهر و ریاست فدراسیون ورزشی هیچکدام شغل محسوب نمی‌شود.

احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد حضور همزمان حسین رضازاده در سمت ریاست فدراسیون وزنه‌برداری و عضویت در شورای شهر گفت: به نظر من حضور همزمان رضازاده در این دو سمت کاملا قانونی است و برخوردی که با من در مورد حضورم در ریاست فدراسیون قایقرانی و کاندیدشدن شورای شهر تهران شد، غیرقانونی بود.

وی ادامه داد: به نظر من این دو سمت هیچکدام شغل محسوب نمی‌شود و در هیچ جای دنیا نیز اینگونه نیست بلکه عضویت در فدراسیون و شورا هر دو کاری مردمی است.

این عضو شورای شهر افزود: من ۱۰سال رئیس فدراسیون بوده‌ام و حتی یک ریال هم به خاطر این سمت دریافت نکردم، حتی تمام هزینه‌های سفرم را خودم پرداخت می‌کردم، بنابراین نمی‌دانم چگونه است که سازمان بازرسی حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی و همچنین عضویت در هیئت رئیسه آن را ممنوع اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین رئیس فدراسیون وظایف اجرایی چندانی ندارد و نیاز نیست که مدت زمان مشخصی را در فدراسیون بگذارند و این دبیرکل است که در فدراسیون این وظایف را به عهده دارد.

رئیس اسبق فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه اعضای شورای شهر به خاطر شرکت در جلسات شورا، حق جلسه دریافت می‌کنند، آیا عضویت در شورا شغل محسوب نمی‌شود؟ اظهار کرد: این موضوع دلیلی بر شغل بودن عضویت در شورای شهر نیست، شغل تعریف مشخصی دارد و به فعالیتی گفته می‌شود که در سازمان مدیریت سابق دارای کد، ردیف شغلی و شرایط احراز باشد.

دنیا مالی ادامه داد: اکنون ما در کل کشور بیش از ۱۲۰ هزار عضو شوراها داریم که بسیاری از این افراد به ویژه در شهرهای کوچک کارمند نهادهای مختلف ازجمله آموزش وپرورش یا ارگانهای نظامی هستند آیا این درست است که این افراد به خاطر چهار سال عضویت در شورا در حالی که مشخص نیست در دوره‌های بعد نیز رای بیاورند یا خیر، ‌ از شغل خود استعفا دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار کرد: قطعا مجلس شورای اسلامی باید به این مسئله ورود کند و قانون را در مورد عضویت همزمان در شورا و فدراسیون به صورت شفاف بیان کند من امیدوارم که حسین رضازاده نیز با مشکلی روبرو نشود تا بتواند در هر دو سمت خود بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز