خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری هنوز به صحن شورا نرسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۲۶

بسیاری از کمیسیون‌های شورا هفت عضو دارند در حالی که کمیسیون بودجه با حجم کاری بسیار تنها پنج عضو دارد.

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از عدم بررسی در خواست ۵ نفر از اعضای شورا برای عضویت در کمیسیون بودجه و تاکید بر لزوم تقویت این کمیسیون به دلیل حجم سنگین کار، گفت: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ شهرداری پس از ۴ ماه تاخیر هنوز در کمیسیون بودجه است و به صحن شورا نرسیده است.

«احمد حکیمی‌پور» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در مورد ابقا اعضای شورای شهر تهران در کمیسیونهای سال گذشته خود، گفت: من، خانم آباد و آقایان پیرهادی، ‌حافظی و سرخو درخواست کرده بودیم که کمیسیون خود را تغییر دهیم و به کمیسیون بودجه که مربوط به دخل و خرج شهرداری است منتقل شویم؛ اما متاسفانه به درخواست ما پنج نفر رسیدگی نشد و براساس رای گیری قرار شد که همه در کمیسیون‌های سال گذشته خود بمانند. این مسئله خلاف قانون و محدود کردن اختیارات اعضای شورا است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: ابتدا باید این در خواست جا به جایی بررسی می‌شد و سپس در مورد آن تصمیم گیری صورت می‌گرفت. من در مورد این مسئله در صحن علنی شورا نیز تذکر دادم البته ممکن است برخی افراد تقاضای خود را پس بگیرند اما من همچنان فکر می‌کنم که می‌توانم در کمیسیون بودجه موفق‌تر عمل کنم.

حکیمی‌پور با اشاره به اینکه ۷۰تا۸۰ درصد از وظایف شورای شهر مربوط به بودجه و دخل وخرج شهرداری است، اظهار کرد: اگر در این کمیسیون کار‌ها به خوبی انجام و رصد شود جلوی بسیاری از تخلفات گرفته خواهد شد. بنابراین باید کمیسیون بودجه را تقویت کنیم. بسیاری از کمیسیون‌های شورا هفت عضو دارند در حالی که کمیسیون بودجه با حجم کاری بسیار تنها پنج عضو دارد.

وی تصریح کرد: گزارش تفریق بودجه سال ۹۲ شهرداری که باید اردیبهشت به صحن شورا می‌رسید، اکنون در اواخر مهرماه هنوز به صحن نرسیده، اکنون زمانی است که باید بودجه سال ۹۴ بررسی شود در حالی که اعضا نه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۲ را دارند و نه گزارشی از سال ۹۳.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز