خبرگزاری کار ایران

حضور مدیران دانشگاه فوجی ژاپن در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی تهران

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۵۶

با توجه به رویکرد شهرداری تهران در سال‌های اخیر و تمرکز بر مسائل فرهنگی و اجتماعی ما آمادگی تعامل با دانشگاه فوجی را داریم و علاقمند هستیم که در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به منظور گسترش همکاری‌های علمی بین المللی با دکتر ریچی میاک قائم مقام دانشگاه فوجی ژاپن در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، نگاهداری ضمن اظهار خرسندی از افزایش تبادلات علمی میان ایران و دانشگاه های ژاپن گفت: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به عنوان متولی اصلی پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه مدیریت شهری تهران است و از انجام کارهای مطالعاتی به صورت مشترک استقبال می‌نماید.

نگاهداری تصریح کرد: با توجه به رویکرد شهرداری تهران در سال‌های اخیر و تمرکز بر مسائل فرهنگی و اجتماعی ما آمادگی تعامل با دانشگاه فوجی را داریم و علاقمند هستیم که در حوزه‌های نرم افزاری و سخت افزاری با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به برخی فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی افزود: برگزاری جشنواره برترین‌های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری و هم چنین نمایشگاه فناور ی‌های نوین مدیریت شهری بستر مناسبی برای همکاری های فیمابین خواهد بود و دانشگاه فوجی و انستیتو معماری ژاپن می‌توانند در این حوزه ما با همکاری متقابل داشته باشند و برای شروع کار می‌توانید آثار علمی برتر خود را به جشنواره هفتم ارسال نموده و در پنل های آموزشی شرکت کنید.

در این دیدار دکتر ریچی میاک قائم مقام دانشگاه ژاپن نیز ضمن اظهار خوشحالی از حضور در ایران گفت: ایران رشد خوبی در سال‌های اخیر داشته است و خیلی خوشحال هستم که زمینه همکاری است و ایران و ژاپن به لحاظ فرهنگی اشتراکات زیادی دارند و همین امر شرایط را برای ادامه تعامل و همکاری فراهم می سازد.

وی عنوان کرد: از دید گاه معماری معاصر، ایران معماری جذابی دارد و ما نیز تجربه‌های فراوانی در این حوزه ها داریم که می‌توانیم با یکدیگر کار کنیم.

عضو هیئت مدیره انستیتو معماری ژاپن تصریح کرد: که سیاست ما همکاری های مشترک با کشورها است و ما در این خصوص آمادگی همکاری با ایران را در حوزه‌های مختلف داریم و در آینده نزدیک موضوعات را بررسی می‌کنیم و مواردی را که امکان همکاری وجود داشته باشد را مطرح خواهیم کرد.

علی فرهادی معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز در این دیدار بر وجود زمینه های فرهنگی و تاریخی برای توسعه همکاری های علمی تاکید کرد.

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران ضمن استقبال از همکاری های فیمابین با دانشگاه فوجی ژاپن گفت: کشور ایران به لحاظ زمینه‌های فرهنگی و تاریخی غنی است و شهر تهران نیز با داشتن ظرفیت تاریخی عامل مهمی برای گسترش همکاری های فیمابین خواهد بود.

وی در خصوص سطح مراودات علمی تصریح کرد: ظرفیت‌های همکاری دو کشور خیلی بالاتر از سطح فعلی است و با توجه به شرایط جغرافیایی و هم چنین سیاسی ما می توانیم شاهد افزایش سطح همکاری‌ها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز