خبرگزاری کار ایران

چمران در جلسه امروز شورای شهر خبر داد:

تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به مشکلات کسبه میدان امام حسین

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۷۲۹

کمیته‌ای متشکل از کمیسیون فرهنگی، کمیسیون نظارت، کمیسیون عمران و خود سازمان زیباسازی شهر تهران برای رسیدگی به مشکلاتی که برای مردم و کسبه با زیباسازی میدان امام حسین(ع) به وجود آمده، تشکیل خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران به مشکل پیاده‌ روی فرهنگی میدان امام حسین اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل کسبه و تردد مردم باید چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور رحمت‌الله حافظی ضمن تشکر از وزارت راه و شهرسازی برای ورود به بحثانضباط شهری، جلوگیری از تراکم فروشی و تغییر کاربری باغ‌ها و مکان‌های مسکونی در مورد تبصره ۲۰ توضیح داد: طرح‌هایی که در شهرداری اجرا می‌شود، باید در کمیته تلفیق بررسی و تصویب شود و اکنون ۷ ماه از سال گذشته و هنوز هیچ پروژه‌ای به کمیسیون تلفیق معرفی نشده است.

در ادامه این جلسه طلایی نیز به بیان گزارشی از افتتاح یک بوستان یک ونیم هکتاری در منطقه ۱۸ پرداخت و گفت: بسیاری از مردم اظهار می‌کردند که ارزش این بوستان برای آنها از پروژه پل صدر بیشتر است و همچنین تعدادی از افراد در مورد نبود مدرسه در آن محله شکایت می‌کردند.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته ششمین نمایشگاه گل و گیاه برگزار شد که اقدام بسیار ارزشمندی است. سرانه مصرف گل در سال در کشور ما ۱۰ شاخه است در حالی که در دیگر کشور‌ها این تعداد ۱۵۰ شاخه است. بنابراین خوب است که در مناسبت‌های مختلف شهرداری گل را به خانه‌های مردم ببرد.

مجتبی شاکری با اشاره به حوادثاسیدپاشی اصفهان از قوه قضاییه درخواست پیگیری این ماجرا را کرد و گفت: برخی افراد خبیثبرای مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی دست به چنین اقداماتی می‌زنند.

وی همچنین به مشکل پیاده‌ روی فرهنگی میدان امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: این پروژه برکات و مضیقه‌هایی داشته است باید برکات را حفظ کنیم و برای حل مشکل کسبه و تردد مردم چاره‌ای اندیشیده شود. اهالی این محل طوماری را به من دادند و امیدوارم کمیته‌ای برای رفع این موانع ایجاد شود.

شاکری ادامه داد: اکنون در آستانه برنامه ۹۴ قرار داریم بنابراین لازم است مساله‌ای تذکر داده شود شهر تهران با مشکلات بسیاری در مورد بافت فرسوده مواجه است در حالی که ۵۰۰ میلیارد تومان برای یک تالار و هزار میلیارد تومان برای ساخت شهرک سینمایی در نظر گرفته شده است، آیا بهتر نیست که مساله بافت فرسوده در اولویت قرار بگیرد؟

وی همچنین به مساله رای‌گیری‌های کمیسیون اشاره کرد و گفت: این رای‌گیری‌ها کاملا قانونی بوده و من از اعضا می‌خواهم با مصاحبه‌های خود نیز رای‌گیری را تلخ نکنند و بدون هیچ دلیلی اظهار نکنند که این رای‌گیری خلاف قانون بوده است.

رئیس شورای شهر در ادامه عنوان کرد: کمیته‌ای متشکل از کمیسیون فرهنگی، کمیسیون نظارت، کمیسیون عمران و خود سازمان زیباسازی شهر تهران برای رسیدگی به مشکلاتی که برای مردم و کسبه با زیباسازی میدان امام حسین(ع) به وجود آمده، تشکیل خواهد شد.

در ادامه جلسه چهارمین دوره شورای شهر تهران احمد حکیمی‌پور به انتخابات اعضای کمیسیون‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون اگر عضوی علاقه‌مند به تغییر کمیسیون خود بود این مساله باید در شورا بررسی شود. اعتراض ما به این مساله است که درخواست ما بررسی نشد همچنین کمیسیون بودجه ۵ عضو دارد و کمیسیون فرهنگی ۹ عضو دارد که با توجه به حجم کاری کمیسیون بودجه مشکلی به وجود نمی‌آید که هر دوی این کمیسیون‌ها به ۷ عضو برسند.

انصاری همچنین به رهاسازی چندین پرنده بلبل خرما توسط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اشاره کرد و گفت: این اتفاق بر اساس کدام اصل و مصوبه انجام شده و اگر بودجه آن از سازمان تامین شده باید مشخص شود که از کدام ردیف بودجه‌ای بوده است و اگر هم از بودجه شهری بوده بهتر است که آقایان در اوقات فراغت خود و در منزلشان این کار را انجام دهند.

احمد دنیامالی به آمار ارائه شده ۱۵ هزار کارتن خواب در شهر تهران اشاره کرد و گفت: هر ساله بسیاری از این افراد به دلیل سرما جان خود را از دست می‌دهند. اکنون که ماه محرم نزدیک است خوب است اقدامی اندیشیده شود که جان این افراد که بخشی از این افراد زنان و کودکان هستند تمهیدی اندیشیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز