خبرگزاری کار ایران

باهنر:

اعضای شوراها باید به دور از باندبازی عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۰۳

چنین رفتارهایی به شورا ضرر می‌زند، هر چند که این گونه موارد بسیار کم شنیده شده است / فعالیت نمایندگان شورا نباید وارد مسائل جناحی و سیاسی شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه انتخاب شهردار توسط شورا باید ثبات و قوام لازم را داشته باشد، اظهار کرد: اعضای شوراهای شهر باید به دور از باندبازی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در حاشیه نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی استان‌ها و شهرهای مراکز استان‌ها درجمع خبرنگاران در مورد پیش بینی خود از سرنوشت طرح مجلس در مورد وظایف و اختیارات شورا‌ها گفت: من فکر می‌کنم که نحوه انتخاب شهردار مانند قبل بماند اما با احتیاط بیشتری چرا که شهردار باید جایگاه محکمتری داشته باشد. همچنین گمان می‌کنم در برخی بحث‌ها مانند تعداد اعضای شورا نیز تغییراتی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه تعیین وظایف و اختیارات شورا را قانون تعیین می‌کند، گفت: ما تاکید داریم که فعالیت نمایندگان شورا نباید وارد مسائل جناحی و سیاسی شود و این افراد باید بیش از هر چیز به بحث‌های کار‌شناسی و جامعه‌شناسی بپردازند بنابراین انتخاب با واسطه شهردار توسط اعضا بحثرا کار‌شناسی‌تر می‌کند.

باهنر با تاکیدبر دوری نمایندگان شورای شهر از انجام کارهای قبیله‌ای، ‌باندبازی و یا معامله‌های سیاسی گفت: چنین رفتارهایی به شورا ضرر می‌زند، هر چند که این گونه موارد بسیار کم شنیده شده است.

باهنر افزود: همچنین انتخاب شهردار توسط شورا باید ثبات و قوام کافی را داشته باشد، انتخاب شهردار در تهران با ۱۶ رای موافق از میان ۳۱ رای نشان دهنده تزلزل در جایگاه وی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز