خبرگزاری کار ایران

چمران:

با اصل لایحه «مدیریت شهری» موافقیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۱۶

هر فردی دارای تفکرات سیاسی خودش است حتی به غیر از مسائل سیاسی در برخی شهر‌ها مسائل طایفه‌ای نیز مطرح می‌شود، اما نمایندگان باید فارغ از این مسائل نظر دهند.

رئیس شورای شهر تهران در مورد لایحه دولت با موضوع مدیریت شهری گفت: ما با اصل لایحه مدیریت شهری موافقیم اما در چند مورد با این لایحه اختلاف‌نظر داریم که یکی از آنها نوع انتخاب شهردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه همایش مشترک روسای شورای اسلامی استان‌ها و شهرهای مراکز استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: با ارتباطی که پیش از این جلسه میان شورا‌ها و نمایندگان مجلس برقرار شد موضوع طرح مجلس در مورد انتخاب شهردار و قوانین شورا‌ها تا اندازه زیادی شفاف شد.

وی ادامه داد: خود نمایندگان نیز عموما موافق نبودند که شهردار توسط شورای حل اختلاف تعیین شود، امروز نیز در جهت این هم‌افزایی تعاملی را با آقای باهنر و نمایندگان مجلس داشتیم و در زمان اصلاح قانون نیز باز هم با ایشان همفکری خواهیم کرد.

چمران با اشاره به تاکیدات نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد دوری عملکرد اعضای شورا از جناح‌بندی‌های سیاسی اظهار کرد: هر فردی دارای تفکرات سیاسی خودش است حتی به غیر از مسائل سیاسی در برخی شهر‌ها مسائل طایفه‌ای نیز مطرح می‌شود، اما نمایندگان باید فارغ از این مسائل نظر دهند.

وی در مورد اینکه آیا چنین وضعیتی اکنون در شورا‌ها وجود دارد، گفت: هشدار دادن همیشه بعد از وقوع یک امر نیست و این هشدار‌ها در واقع برای جلوگیری از این مسائل است اما به هر حال چنین مسائلی را در شورا داشته‌ایم و نتایج نامناسبی هم از این گونه تصمیم گیری‌ها گرفته شده که تجربه آن‌ها در عملکردهای بعدی ما بسیار موثر است.

چمران همچنین در مورد لایحه دولت با موضوع مدیریت شهری گفت: ما با اصل لایحه مدیریت شهری موافقیم و حتی در گذشته نیز در مورد برخی از موارد مربوط به مدیریت شهری بحثکرده‌ایم اما در چند مورد با این لایحه اختلاف نظر داریم که یکی از آن‌ها نوع انتخاب شهردار است.

وی ادامه داد: این لایحه انتخاب مستقیم شهردار از سوی مردم را عنوان کرده اما ما معتقد به انتخاب درجه دو از سوی مردم هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز