خبرگزاری کار ایران

توضیحات قالیباف درباره بوستان مادر؛

یک درخت هم در این زمین نبوده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۱۱۷

حقانی: توضیحات قالیباف قانع کننده نیست، در این پروژه شانزده ابهام دارم که برطرف نشده است، بنابراین تذکر خود را به سوال از شهردار تبدیل می‌کنم.

شهردار تهران در مورد بوستان مادر گفت: در این زمین هیچ بوستانی وجود نداشته و همچنین در شهرداری نیز مصوبه‌ای برای ایجاد این بوستان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در صدوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران محمد باقر قالیباف برای پاسخ به تذکر نمایندگان شورا در مورد تغییر کاربری زمین‌های موسوم به بوستان مادر در منطقه پنج تهران حاضر شد.

قالیباف در این باره توضیح داد: من از تذکرات شورا خوشحال می‌شوم و استقبال می‌کنم، من خدمت آقای حقانی نیز عرض کردم که هیچ فصل مشترکی به جز اصل تلاش و زحمت در شهرداری ندارم و به همین دلیل به عنوان پیشکسوت همیشه احترام شما را دارم.

وی ادامه داد: در مورد بوستان مادر باید بگویم که این زمین هفت هکتار بوده است و نه هفتاد هکتار و از سال ۸۴ که من شهردار تهران هستم حتی یک درخت نیز در این زمین نبوده و همچنین هیچ طرح، مصوبه، ‌ردیف و اعتباری برای ساخت بوستان در این منطقه وجود نداشته است.

شهردار تهران ادامه داد: کمیسیون ماده ۵ تصمیم گرفته هر زمینی که به عنوان پارک دائر است آن را به عنوان پهنه G قرار دهیم، حتی اگر مجبور شویم، آن زمین را به مالکیت شهرداری درآوریم.

وی با اشاره به اینکه همین کمیسیون تصمیم گرفته که اگر جایی پهنه G داشت و فضای سبزی در آن نبود و سرانه فضای سبز آن محله به اندازه کافی بود، تغییر پیدا کند، افزود: براساس قانون سرانه فضای سبز در هر محله باید۱۰ متر باشد که سرانه فضای سبز در منطقه ۵ بیش از این مقدار است. بنابراین با طی کردن مسیر قانونی این پلاک در منطقه ۵ به پهنه Fتغییر پیدا کرد.

قالیباف با بیان اینکه کمیسیون ماده ۵ ‌هفت عضو دارد که تنها یک نفر از آن‌ها شهردار است، افزود: باید توجه کرد که کمیسیون ماده ۵ متعلق به شهرداری نیست و زیر نظر شورای عالی شهرسازی عمل می‌کند.

قالیباف تاکید کرد: این کمیسیون در سال ۹۲ و در ماه اردیبهشت مصوب کرد که پهنه این زمین از G به F تبدیل شود.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر شما می‌گویید شورای عالی شهرسازی اشتباه کرده بحثدیگری است. اما من به قانون احترام می‌گذارم. من مشی احمدی‌نژاد را نمی‌پسندم اما حق ندارم به خاطر این مسئله به قانون عمل نکنم.

وی ادامه داد: کلیه اسناد این پارک موجود است و در آنجا هیچ درختی قطع نشده و اصلا هیچ پارکی در این زمین وجود نداشته است.

وی افزود: من باغ کن را که صد هکتار مساحت داشت ومتعلق به مردم بود تبدیل به پهنه G کردم وده درصد بیش از تغییرات کمیسیون ماده ۵ به فضای سبز شهر اضافه کردم، افزود: این بی‌انصافی است که به خاطر این پلاک هفت هکتاری مردم را بی‌اعتماد کنیم.

قالیباف گفت: من به آقای چمران عرض کردم که برای روشنگری جلسه‌ای را در صحن شورا بگذارید، زیرا که نمایندگان به خاطر باغ وجود نداشته از شهرداری به کمیسیون اصل نود شکایت کرده‌اند و به معاون اول رئیس جمهور و قوه قضاییه نامه نوشته‌اند در حالی که این کار روال قانونی خود را طی کرده است.

شهردار تهران همچنین به حوادثاسید پاشی اصفهان اشاره کرد و گفت: اکنون وضعیت به گونه‌ای شده که این مسئله که هیچ انسان آزاده‌ای آن را تایید نمی‌کند را می‌خواهند، پای اسلام و نهی از منکر بگذارند.

در ادامه این جلسه محمد حقانی عضو شورای شهر و مطرح کننده تذکر بوستان مادر توضیحات قالیباف را قانع کننده ندانست و گفت: من در این پروژه شانزده ابهام دارم که برطرف نشده است، بنابراین تذکر خود را به سوال از شهردار تبدیل می‌کنم.

وی ادامه داد: چرا صورت جلسه‌های کمیسیون ماده ۵ مبنی بر تغییر پهنه این زمین از G به F را به من نشان نمی‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز