خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر پیشنهاد شد؛

قرارگاه مرکزی کارتن‌خواب‌ها در پایتخت ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۶۸۸

تشکیل قرارگاه فوریت‌های اجتماعی برای ایجاد یکپارچگی در عمل بسیار مهم است و اگر این مدیریت یکپارچه ایجاد شود تنها ظرف شش ماه می‌توانیم این معضل را حل کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان شهری فعالیت می‌کنند، گفت: ۷۰ درصد از اعتبارات سازمان رفاه صرف آسیب دیدگان می‌شود و قول می‌دهیم زمستان مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی امروز در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان رفاه شهرداری تهران در راستای جمع آوری و نگهداری شبانه روزی آسیب دیدگان و کارتن خوابها، اسکان خانواده‌های بی سرپرست، پیشگیری، غربالگری و… فعالیت می‌کند، گفت: ‌ در سال ۹۱،۵۰ هزار نفر ساماندهی شده و این در حالی است که در سال ۹۲،۵۲ هزار نفر در مراکز شهرداری تهران نگهداری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ مرکز در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان شهری فعالیت می‌کنند، ادامه داد: ۷۰ درصد از اعتبارات سازمان رفاه صرف آسیب دیدگان می‌شود و قول می‌دهیم زمستان مشکلی نداشته باشیم.

امرودی با بیان اینکه مسیر صدور مجوز برای NGOها طولانی است، اظهارکرد: فصل سرما آغاز شده و ما نمی‌توانیم منتظر صدور مجوز باشیم و این کار باید سریعتر انجام بگیرد.

وی با انتقاد از طولانی شدن پروسه صدور مجوز گفت: کودکان معتاد بلاتکلیف هستند و گاها دیده شده است که در بهزیستی تاخیراتی در پذیرش مددجویان وجود دارد که باید این عدم تحویل مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران عدم توجه به یارانه کارتن‌خواب‌ها و معتادان را یکی دیگر از معضلات عنوان کرد و گفت: این افراد با اینکه مستحق ترین افراد جامعه هستند؛ اما به دلیل نداشتن اوراق شناسایی نمی‌توانند از یارانه خود بهره مند شوند.

امرودی همچنین پیشنهاد تشکیل قرارگاه فوریت‌های اجتماعی برای یکپارچگی عمل را ارائه کرد و گفت: تشکیل قرارگاه فوریت‌های اجتماعی برای ایجاد یکپارچگی در عمل بسیار مهم است و اگر این مدیریت یکپارچه ایجاد شود تنها ظرف شش ماه می‌توانیم این معضل را حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز