خبرگزاری کار ایران

خدمات‌رسانی شهرداری تهران به زائران کربلا تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۵۷

به طور مشخص منطقه ۴ در چزابه، منطقه ۵ در مهران و منطقه ۶ در شملچه به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران صبح امروز(سه‌شنبه) در نشستی خبری به ارائه توضیحاتی در خصوص خدمات‌رسانی شهرداری تهران به زائران کربلا در ایام اربعین پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مجتبی عبداللهی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود؛ امسال قریب به یک و نیم میلیون نفر از ایران برای زیارت حرمین مطهر اعزام شوند، گفت: شهرداری تهران در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران به زائران ایرانی خدماتی ارائه می‌دهد.

عبداللهی افزود: این خدمات شامل تامین امکانات اولیه در مرزهاست و قرار است؛ مناطق ۴،۵ و۶ تهران با محوریت باغ موزه دفاع مقدس در این زمینه همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه به طور مشخص منطقه ۴ در چزابه، منطقه ۵ در مهران و منطقه ۶ در شملچه به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت، افزود: در این خدمت‌رسانی، امکاناتی همچون سرویس‌های بهداشتی، نظافت مرزها، مخازن زباله توسط مناطق شهرداری تهران در اختیار زوار قرار خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اظهار کرد: بسیج شهرداری تهران قرار است در جهت خدمت‌رسانی به زائرینی که از نجف به سمت کربلا یا ازمرزهای کشور به کربلا می‌روند، در طول مسیر چادرهایی بزنند تا به زوار امام خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه جلسه‌ای با استاندار کربلا داشتیم، افزود: با توجه به بررسی‌هایی که در شهر کربلا انجام دادیم دریافتیم که در این شهر امکانات خوبی وجود دارد، اما نمی‌توانند به خوبی از آن استفاده کنند به همین دلیل نظافت شهر کربلا و ورودی‌های شهر وضعیت خوبی ندارد و ما قرار است در جهت امور مدیریتی به مسئولین شهر کمک کنیم.

عبداللهی افزود: قرار است ۲ هزار کارگر داوطلب جهت خادمیت زوار حرمین به کربلا اعزام شوند. همچنین با استانداری شهر کربلا توافق کردیم، تعدادی خودرو و تجهیزات مثل بیل، مخزن زباله، خاک انداز و تعدادی خودرو و غیره به کربلا ارسال کنیم.

وی با اشاره به علاقه مردم به امام حسین(ع) گفت: ما قصد داریم با انجام کاری داوطلبانه و مردمی از توان مردم در نظافت شهر کربلا و ورودی‌های شهر استفاده کنیم. تصمیم داریم با حضور ۱۵ مدیر قوی برای مناطق مختلف شهر کربلا و ورودی‌های شهر اقدام به جمع آوری زباله و خروج آن از شهر کنیم.

وی با اشاره به نحوه اسکان نیروهای داوطلب خدمات رسانی به زوار اظهار کرد: مدرسه‌ای در نزدیکی حرم برای اسکان‌دهی و پذیرایی از نیروهای داوطلب در اختیار ما قرار داده شده، همچنین ویزای این افراد به صورت رایگان داده خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم هر زائری که قصد عزیمت به کربلا و زیارت امام حسین را دارد، نیت کرده و ساعاتی را به نظافت شهر کربلا و خدمت رسانی به زوار اختصاص دهد. ما کاورهایی را که پشت آن عبارت خادم‌الحسین نوشته شده به هر یک از زوار که تمایل داشته باشند، تحویل می‌دهیم تا در این زمینه فعالیت کنند.
عبداللهی در خصوص زمان شروع خدمت‌رسانی به زوار گفت: قصد داریم از ۱۷ تا ۲۳ آذر ماه نیروها را در شهر کربلا مستقر کنیم و چادرهایی با بنر عربی در مورد موضوعات نظافت برپا کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های آتی شهرداری تهران در کربلا گفت: قرار است تیمی از شهر کربلا به ایران آمده و در این خصوص آموزش ببینند و همچنین قرار است در بحثزیباسازی و طراحی فضای سبز به مسئولین شهر کربلا کمک کنیم. همچنین در صورت تمایل آنان در مسائل جاده‌سازی تجربیات‌مان را انتقال خواهیم داد.

عبداللهی افزود: همچنین تیمی مشخص شد که در زمینه از بین بردن جانوران موذی به شهرداری این شهر آموزش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقی که هر ساله در شهر کربلا می‌افتد، کاری عظیم و قدرتنمایی شیعه جهان اسلام است به ویژه در زمان فعلی شور و ابهت حضور شیعه در کربلا به رخ کشیدن عظمت و قدرت شیعه است.

به گفته وی امسال در مراسمی به مناسبت روز اربعین، عزاداران از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی مسافتی به طول ۱۴ کیلومتر را پیاده‌روی خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز