خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

شهرداری در حفظ و صیانت از ساختمان‌های تهران کوشا باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۹۷

در نیاوران خانه معروف نصیری نیز که دارای تعداد زیادی درخت است در معرض تهدید قرار دارد / تذکر من به شهردار این است که در حفظ و صیانت از ساختمان‌های شهر کوشا باشد.

در همه جای دنیا مردم به عناوین مختلف در پی نگهداری ساختمان‌های شهرشان هستند از جمله ساختمان هایی که متعلق به هنرمندان، دانشمندان و…است و ما هم باید نسبت به ساختمان‌های هویت دار شهرمان حساس باشیم.

به گزارش ایلنا، محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری در یکصد و شانزدهمین جلسه شورا گفت: کالبد هر شهری با ساختمان‌های آن شناخته می شود که یکی از جاذبه‌های گردشگری هر شهر هم به شمار می‌رود همچنانکه در شهر تهران نیز اینگونه است.

حقانی ادامه داد: این ساختمان ها حتما نباید تاریخی باشند همچنانکه برج آزادی که نماد شهر تهران است یکی از همین ساختمان‌ها به شمار می‌رود و تاریخی هم نیست اما متاسفانه در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران توجهی به ساختمان ها نشده است.

رییس کمیته محیط زیست شورا اضافه کرد: در همه جای دنیا مردم به عناوین مختلف در پی نگهداری ساختمان‌ها هستند، ساختمان هایی که متعلق به هنرمندان، دانشمندان و.. است و ما هم باید از این رویه پیگیری کنیم.

حقانی تصریح کرد: با این حال ساختمان‌های این چنینی در پایتخت به دلیل عدم نظارت، فرصت طلبی و سودجویی در معرض تهدید و تخریب قرار گرفته اند که اخیرا تخریب بزرگترین و گران ترین خانه تهران واقع در بزرگراه آفریقا ما را نگران کرده است.

وی ادامه داد: چرا باید این امر صورت گیرد و تغییر کابری برای این خانه داده شود و برج هشت طبقه به جای آن احداثشود.

حقانی گفت: در نیاوران خانه معروف نصیری نیز که دارای تعداد زیادی درخت است در معرض تهدید قرار دارد.

نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بیان کرد: تذکر من به شهردار این است که در حفظ و صیانت از ساختمان های شهر کوشا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز