خبرگزاری کار ایران

کارشناس حمل و نقل:

دستکاری باک اتوبوس بین شهری برای قاچاق سوخت بسیار خطرناک است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۷۴۷

متاسفانه برخی رانندگان با دستکاری باک، حجم سوخت اتوبوس را افزایش می‌دهند و به این ترتیب سوخت را قاچاق می‌کنند که این کار بسیار خطرناک است.

یک کارشناس حمل و نقل بین شهری گفت: حمل قاچاق سوخت با مسافر یک فاجعه است و بسیاری از آتش سوزی‌های جاده‌ای به خاطر این موضوع اتفاق می‌افتد.

مهرداد تقی زاده کارشناس حمل و نقل بین شهری در گفت‌وگو با ایلنا افزود: یکی از دلایلی که کارشناسان تاکید بر معاینه فنی دوره ای دارند برای بررسی باک اتوبوسها است تا قاچاق سوخت انجام نشود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی رانندگان با دستکاری باک، حجم سوخت اتوبوس را افزایش می‌دهند و به این ترتیب سوخت را قاچاق می‌کنند که این کار بسیار خطرناک است.

تقی‌زاده اظهار داشت: باید کارشناسان معاینه فنی از کوچکترین خطا نگذرند و اجازه حرکت این اتوبوس‌ها را در جاده ندهند چون کار بسیار خطرناکی است و جان مسافران به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم تصادف در اتوبوس‌های بین شهری انسان است گفت: اگر از تولیدکننده تا سازمان ملی استاندارد و وزارت راه بدانند در برابر سوانح مسئول هستند، قطعا با پیگیری جدی نقاط ضعف را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در کلاس‌های آموزشی باید به رانندگان تاکید شود که دستکاری باک اتوبوس خطرناک است، گفت: ظرفیت باک یک اتوبوس حدود ۲۰۰ لیتر است، اما با دستکاری تا ۵۰۰ لیتر هم می‌رسد و این بسیار خطرناک است و هر لحظه امکان انفجار اتوبوس وجود دارد.

این کارشناس افزود: باید ایمنی مسافران اولویت مهمی باشد، برای همین نباید اجازه داد که یک اتوبوس غیراستاندارد از کارخانه ترخیص شود و یا اینکه معاینه فنی اتوبوس‌های بین شهری را جدی تر دنبال کرد تا ضریب خطا کم شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه نظارت و کنترل بر ایمنی اتوبوس‌های بین شهری بسیار ضعیف است، درحالی که با توجه به این که اتوبوس‌ها جزو وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می‌شوند نیاز به نظارت و کنترل دقیق‌تری دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز